Hektisk arbetsdag & lyckade presenter

Idag har jag jobbat hårt som faan. Jobbade hela 8 och en halv timme idag eftersom jag jobbade över och det var slitsamt vill jag lova. Det var nämligen hur jäkla mkt folk som helst hela dagen, helt sjukt alltså. Tyckte det var mkt folk från 11 till 16 men det var ändå inte föränns efter 16 som det blev RIKTIGT EXTREMT mkt folk alltså - Ojojojj! SOm tur var var vi många som jobbade idag iaf och kunde t o m ha hela 4 kassor öppna inne (nytt rekord, i vanliga fall under den tid jag jobbat har vi som mest haft 3 kassor öppna, wow med andra ord;P). Men trots att vi hade 4 kassor öppna och var många som juobbade var det ändå slitsamt som faan. Stress hit och stress dit, det kan inte vara nyttigt att ha ett sånt här jobb alltså. Mitt hjärta lär väl gå under snart...närå, men så illa ska det väl inte gå men inte är det bra att stressa upp sig så pass mkt som man gör iaf. Den saken är iaf säker, punkt slut. Måste ta och försöka lugna ner mig. Man får jobba effektivt men man behöver ju faktikst inte stressa så man håller på att svimma. Försöker faktiskt när jag jobbar numera också hinna med att unna mig sj att dricka lite nu och då, för det behövs verkligen! Nåja, nog tjatat om jobbet nu...det är som det är tills jag orkat ta mig itu med att hitta nåt annat. Jag får ju pengar iaf och har en sysselsättning och det är ju itne alla som har det, långt ifrån! Så man ska med andra ord inte klaga alltför mkt ändå:P

När jag kom hem såg jag på "Bonde söker fru".
Haha, det är så gulligt:) om än något tramsigt egentligen men jag är en romantik-trams-"smör"-tjej, hehe så det passar mig bra. Lyssnar ju på en hel del s k smörmusik också. Haha, min lillasyster Betty tyckte jag hade väldigt mkt smör-låter på min mp3 och det kan jag förstå att hon tycker men tycker man det är bra och mår bra av att lyssna på musiken så varför ska man inte lyssna? Detsamma gäller tv-programmet jag pratade om innan och jaa, allting egentligen. Man ska ju göra det man mår bra av, så enkelt är det:)

Pratade lite med mamma ikväll när jag kommit hem och det var trevligt. Är ju en hel del hos Jimmi numera så då hinner vi inte ses så mkt:/ Hur som helst så fick hon sina två födelsedagspresenter ikväll iaf i efterskott och hon blev glad:D Hon fyllde år i fredags egentligen men det är inte föränns ikväll jag hunnit med att slå in dem. Hon fick den nyaste boken med Liza Marklund och inspelningsbara CD-RW-skivor. Det sistnämnda hade hon önskat sig och det andra köpte jag som en chansning men tydligen så gick båda sakerna hem vilket var bra:)
Kan ju säga till er som följer min blogg föresten och är nyfikna av er att det var dessa skivor som mamma fick som jag lyckades glömma på Coop. Lr rättare sagt jag hade i själva verket bara stoppat ner de i väskan men jag trodde verkligen att jag glömt dem inne på Coop efter att jag betalat och gått ut och därför köpte jag nya. Läs mer om allt detta i det här gamla inlägget, hehe.

Resten av denna kväll ska jag dels spendera vid datorn men framför allt i sängen med att äta lite flingor och sylt förmodligen och definitivt med att fortsätta se "Skilda världar". Vad härligt det ska bli alltså:) Imorrn blir det till att gå upp tidigt igen eftersom jag börjar jobba 11 och det dessutom tar en halvtimme att köra in till stan men det är bara att bita ihop. Snart får man ju lön också så då är det värt det:) Jobbar till 19 imorrn också om ni undrar men det skulle inte förvåna mig om det bli övertid då med. Nåja, den som lever får se.

Ha en mysig kväll och glöm inte att visa uppskattning mot de personer ni tycker om!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Du får hälsa din mor grattis i efterskott från mig! :) Hm, fyller inte din far år snart också om jag inte minns fel? :P

2008-10-31 @ 02:00:41
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0