Pingis & oro över framtiden

Jag har haft en lugn och skön tisdag. Började med att jag sov lite för länge vilket inte är så ovanligt nuförtiden. Är så himla trött på mornarna, nog för att det blir mörkt ute snabbt och så vidare, men ändå liksom. Borde ju finnas gränser över hur mkt man kan sova, men tydligen inte för mig verkar det som.

Nåja, vidare har det iaf blivit pingis-spelande och en lång promenad med pappa och Helena. Härligt värre. Sedan bjöd pappa och Marianne på tacos-middag vilket var mkt gott. Älskar verkligen tacos. Har kikat på hockeyn ikväll också men tyvärr fick ju Modo stryk mot SSK, inte bra. Börjar verkligen lukta kvalserien nu alltså. Modo måste slå lag som SSK om de ska ha chans på slutspel eller åtminstone för att undvika kval.

Har funderat en del över framtiden idag och det har gett mig lite jobbiga känslor. Tankar har kommit som vilket jobb man vill ha och om man ens kommer få något jobb efter utbildningen. Vad leder egentligen min utbildning till för jobb? Har insett att det enklaste nog är att få jobb på spa:n men vill jag jobba på ett spa hela livet och stå och massera en massa hela dagarna? - Svar: Nej! Till viss del kan jag tänka mig att göra det men jag skulle också vilja pyssla med annat. Är mkt intresserad av samtalsterapi exempelvis men det känns som att vi inte har läst tillräckligt djupt på det området för att man ska kunna få göra nåt inom det:S Kanske kommer att behöva läsa småkurser inom det längre fram, vem vet.

Hade också varit sjysst att fara och jobba på Savalen fjellhotell og spa där jag ju blivit erbjuden jobb till sommaren och hösten. Dels trivdes jag bra där och dels kan jag nog komma att tjäna en hel del pengar. Där kommer jag också få kombinera spa-jobb med att leda vattengymnastik inför pensionärsgrupper samt leda fjällsvandringar. Kommer troligen också behöva jobba på restaurangen där vilket verkar vara ganska stressigt men. Största problemet med detta jobb är bara att jag är less på att vara ifrån mina nära och kära här hemma i Övik.

Har inte hört ett dugg angående hur certifieringsprovet i den klassiska massagen har gått heller. Man skulle få reda på det efter tre veckor var det prat om men nu har det gått mer än det. Antar att man får reda på det av skolan nästa vecka.

Imorrn ska jag åka in till stan med Helena för att klippa mig
. Vet inte riktigt hur än men jag antar att det nog blir en hel del hår som kommer att klippas bort. Just nu har jag rätt så långt hår och det trivs jag ganska bra i men det känns ändå som att jag nog ändå borde passa på att klippa bort en del då jag liks betalar för att gå till frisören. Håret växer ju ut väldigt fort också så det är nog lika bra.

Tar emot som bara den att behöva åka till Sunne om mindre än en vecka. Vill bara vara kvar här hemma och njuta. Vill verkligen inte behöva ta farväl av vissa personer här heller. Handlar ju bara om en och en halv vecka så det är ju egentligen inte så länge innan jag kommer vara häruppe i norr igen men ändå känns det djävulskt dryyygt. Är så less på att behöva packa också - Fy! Måste väl iaf boka biljett imorrn (vare sig jag vill eller inte) då jag får tillgång till min bankdosa och börs.

Ska gå och sova nu. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0