Hemresa bokad!

Oj, tiden rusar verkligen iväg ner man är i skolan hela dagarna. Har iaf nu äntligen bokat och bestämt mig angående hur jag ska komma hem till Övik som. Väldigt skönt att ha det avklarat, det tar verkligen på krafterna att vela fram och tillbaka. Tror dessutom att jag hittade den perfekta resan tillslut:)

Jag har bokat tåg hela vägen hem genom Veolia.
Jag kommer åka nästa onsdag kl 17.20 från Karlstad och vara framme i Övik kl 5.30 på torsdagmorgon. Perfekt! Har sån tur att jag får åka med Kristina (en klasskompis) till Karlstad efter skolan på onsdag också. På så vis slipper jag köpa biljett och åka tåg härifrån med Värmlandstrafiken. Kommer bli billigare och jag kommer dessutom slippa känna mig orolig över att tåget inte kommer fram till Karlstad i tid. Kommer förmodligen också få en stund över innan jag måste kliva på tåget vilket innebär tid till att köpa nåt att äta under resans gång.

Ska bli så skönt att komma hem till Övik igen!
Trivs ju bra här med mina klasskompisar men det är så mycket plugg, plugg och återigen plugg. Man påminns som så lätt om det hela tiden när man är här...ja, så upplever jag det nuförtiden iaf. Detta trots att det inte alls är lika mycket läxor och prov nu längre jämfört med för några månader sedan. Jag har iaf två prov på onsdag till veckan i ansiktsbehandligar, ett teoretiskt och ett praktiskt. Jag hoppas jag ska greja det, det borde jag göra. Det är inte så svårt verkar det som. Jag kan dock ändå inte låta bli att oroa mig bara för att det är just "prov". Typiskt mig alltså.

Imorrn ska jag plugga med Josefin och Sandra O, ska bli trevligt.
Alltid kul att plugga med andra, det blir som så mkt roligare då jämfört med att sitta sj hela tiden. Blir sen troligen också käk på nån trevlig restaurang här i Sunne. På kvällen är det nån form av fest hos några Ht10:r (om ryktena stämmer). Jag får se om jag kanske tittar in lite på den, är inte supersugen för tillfället men det kanske kommer.

Jag saknar hockeyn hemma väldigt mycket. Här i Sunne får jag nöja mig med joggingturer, promenader och lite egen styrka. Det funkar men jag saknar hockeyn och dess intensitet. När jag kommer till Övik måste jag försöka ta mig till hockeyträningar, det är ju så fruktansvärt kul. Kul och samtidigt bra träning
- toppen!

För övrigt känner jag mig ganska trött för tillfället. Fem dagar i skolan efter ett långt och skönt jullov tar verkligen på krafterna. Ska bli obeskrivligt skönt att få sova ut lite imorrn:) Blir dessutom irriterad över vissa saker utan att jag riktigt kan förstå varför. Jag har mina aningar men känns ändå inte sådär jättelogiskt. Att känslor kan vara så konstiga ibland.

Ha en mysig fredagkväll, vad ni än hittar på för skoj!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0