Tågresa mot Övik

Sitter just nu på ett tåg på väg mot Uppsala och så småningom ska jag då komma fram till mitt kära Övik, det är planen. Känns riktigt bra. Går bra för mig än så länge, har bytt transport (buss och tåg) på två ställen (Halsberg och Sthlm) och hittat båda gångerna. Blir bara ganska så stressad då jag inte vet innan jag klivit av hur jag ska komma till nästa tåg och så vidare. Tur man har ett antal minuter till godo innan nästa tåg går iaf.

Enligt biljetten ska jag vara framme i Övik kl 5.22 imorgonbitti men pga en tågolycka som skett i Bräcke kommer jag nog komma lite senare än så.
Mig gör det inte så mkt då jag inte direkt har nån tid att passa i Övik. Vore iofs skönt att få komma hem och kunna sova lite på morgonen i en riktig säng men annars är det lugnt. Kanske dessutom får lite pengar tillbaka som ersättning pga att transporten blir försenad, det vore ju inte fel. Pengar behövs alltid.

Hittils under resan har jag pratat i telefon i drygt tre timmar och sovit drygt en timme, härligt.
Och just nu knapprar jag på datorn som ni märker. Skulle vara sjysst att se nån film men jag tror inte min ström räcker så länge. Verkar inte finnas nåt eluttag här heller. Dessutom ska jag byta tåg igen snart när jag är framme i Uppsala om drygt 20 min. Kanske ser nån liten film på nästa tåg ist innan jag ska försöka gå och lägga mig för natten.

Imorrnkväll ska jag förhoppningsvis äntligen få träna min efterlängtade hockey och på lördagkväll blir det troligen månskenstur - Underbart! Har verkligen längtat efter båda de sakerna. För att inte tala om att jag snart får träffa några av mina absoluta favoritmänniskor igen:)<3

Ha en trevlig onsdagkväll och njut av att ni får sova i en riktig säng! (det är faktiskt lyx! ;P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0