Praktikstart

Befinner mig i Övik för tillfället och glassar runt lite. Känns väldigt skönt att vara hemma och vara nära alla nära och kära:) Har för tillfället praktik på Carolines spa och det går framåt. Har ju vart där förut så känner igen en hel del även om det tar ett tag att damma av vissa minnen helt och hållet så att säga;P

Om två veckor ska jag vara i Sollefteå på Österåsens hälsohem. Där ska jag ha praktik i fem veckor. Det ser jag fram emot. Tror och hoppas på att jag kommer att få vara med på en hel del saker där inom hälsa som jag inte fått tagit del av tidigare. Föreläsningar om tobaksavvänjning, kost och så vidare. Spännande!

Sista tre veckorna av min totalt elva veckor långa praktikperiod är min förhoppning att kunna vara på en hälsokostbutik här i centrala Övik. Det skulle vara kul att prova på för jag har en känsla av att det kan komma att passa mig ganska bra med tanke på att jag trivdes så fantastiskt bra när jag i massa somrar för några år sedan jobbade på den lilla hembygdsaffären "Alberts bod". Tror att jobba i en affär kan vara lite utav min grej faktiskt.

Hade planerat att träna hockey tidigare ikväll men det sket sig eftersom Betty (min syster och skjuts härifrån stan) bangade. Istället fick jag bege mig ut och löpa i mörkret. Jag joggade i drygt en halvtimme och tog sedan en lång och skön dusch. Fil och müsli med kanel på är föresten ofantligt gott! Det kommer jag nog äta en hel del av framöver.

Nej, nu ska jag fixa till nån matlåda som jag kan ha med mig imorrn. Sen blire sängen! Börjar kl 9 imorrn så. Trevlig afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0