kärt återseende & fennelte

Har haft en toppenhelg! Träffade bland annat Isadora (en kompis från gymnasiet) som jag inte träffat sen i somras och partade loss lite med henne, skitkul!:) Efter många om och men gick jag med på att t o m gå ut på Harrys och det vart faktiskt roligare än jag trodde. Jag har inte mycket övers längre för krogenliv då jag tycker de spelar alldeles för hög musik plus att det finns en stor risk att man bara gör av med onödigt mycket pengar men som sagt, det blev roligare än vad jag trott så med rätt sällskap kan nog även krogen bli rolig. Stefan och Anders följde med ut också, funny. Synd bara att Stefan skulle upp tidigt för att fara iväg på en fotbollscup på söndagen.

Annars känns det som att jag mår väldigt bra för tillfället.
Igår hade jag stundtals en liten svacka men idag känns det bättre. Idag har jag joggat med stavar, mediterat, lyssnat på en kostföreläsning, gjort en avslappning och promenerat med stavar. Har dessutom ätit fantastiskt god mat och pratat med en massa nytt folk som är här denna vecka på Österåsen. Ikväll har jag varit speciellt duktig då jag skrivit klart ledarskapsuppgiften som ska in senast på måndag plus att jag skrivit en massa i LIA-loggen, känns bra. Riktigt bra att ha fått det gjort.

Nu ska jag äta mig en frukt och dricka upp mitt goda Fennel-te. Vad nu fennel är egentligen? Jag tror det är något slags örtte. Gott är det i alla fall, smaken påminner mycket om lakrits:) Min grej med andra ord. Det finns många olika tesorter här som man får ta bland annat kamomill, pepparmynta, "citron och lemon" samt nypon. För mig känns det rogivande att dricka te. Bra också för mig eftersom jag ofta är ganska frusen av mig, det värmer skönt.

På fredag fyller jag 22 år föresten så jag behöver tänka ut vad jag egentligen önskar mig. Klurigt. Pengar behöver man väl alltid men inte så kul för andra att ge. Nåt enkelt men snygg silverarmband, en mixer (eller en mixerstav) och en elvisp är väl några saker jag vill ha iaf.

Nog med bloggandet för denna gång. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0