Stressig & obekväm rumsstädning

Idag har jag haft min första upplärning i att städa hotellrum. Det var verkligen tufft måste jag säga. Framför allt eftersom det ska gå så vansinnigt fort. Nog för att man kan försöka jobba i ett högt tempo men ett så HÖGT tempo(?) Oh my god säger jag bara. Att det ska gå så fort är nog det tuffaste. Sedan är det verkligen krångliga arbetsställningar man utsätts för också. Hur lätt är det att dammsuga under en säng när rummet i sig är väldigt litet? Man tvingas gå ner på knä och göra en enorm kraftansträngning för att komma åt. Det är verkligen inte lätt. Ryggen kommer säkerligen att ta mest stryk eftersom det är så konstiga arbetsställningar.



Imorrn är jag tack och lov ledig iaf. Då ska jag ta bilen ner till Tynset för att fixa färdigt med det norska skattekortet och det norska kontot. Mitt postade pass från Sverige har nämligen kommit, hurra! Tack för det mamma. Jag ska också spana efter några vanliga vita t-shirts som jag kan ha och jobba i på rum och restaurangen. Det blir nog inhandling av en lr två lite mjölk också, det är ju så gott:)


Har lite småplaner på att komma mig iväg och jogga lite imorrn också men vi får se hur dagsformen känns. Jag håller tummarna för att jag inte ska ha för mkt ont i ryggen imorrn. Annars har jag ju jobbat rätt många timmar de senaste fyra dagarna så vem vet, kroppen kanske skulle må bra av att bara vila ist? We'll see.
Jag har väldigt många timmar schemalagt jobb den här veckan så det lär bli rätt tufft. Helst onsdag och torsdag då jag först ska städa rum i 7½ timme och lite senare jobba och få upplärning i spisesalen (restaurangen) 6-7 timmar på kvällen. Men det är ju bra att man får jobba eftersom det ju ändå är därför jag är här. Jag hoppas bara inte att man blir alltförför sliten (får ont) av rumstädningen:S
Ute bara regnar det men det passar ganska bra för tillfället, iaf för mig. Känner nämligen bara för att slappa ikväll. Ska snart gå till hotellet igen och äta middag. Hoppas jag kan äta lite tidigare än 20 ikväll, det hade vart skönt.

Jag kommer då verkligen inte att stöka ner nå mkt om jag tar in på hotellrum i framtiden, den saken är lika säker som att jag heter Marika. Nu vet jag ju hur mkt slit det är för de som jobbar med just att städa hotellrum.
Hoppas ni får en lika lugn och skön måndagkväll som jag tänker försöka ha!
Idag har jag haft min första upplärning i att städa hotellrum. Det var verkligen tufft måste jag säga. Framför allt eftersom det ska gå så vansinnigt fort. Nog för att man kan försöka jobba i ett högt tempo men ett så HÖGT tempo(?) Oh my god säger jag bara. Att det ska gå så fort är nog det tuffaste. Sedan är det verkligen krångliga arbetsställningar man utsätts för också. Hur lätt är det att dammsuga under en säng när rummet i sig är väldigt litet? Man tvingas gå ner på knä och göra en enorm kraftansträngning för att komma åt. Det är verkligen inte lätt. Ryggen kommer säkerligen att ta mest stryk eftersom det är så konstiga arbetsställningar.

Imorrn är jag tack och lov ledig iaf. Då ska jag ta bilen ner till Tynset för att fixa färdigt med det norska skattekortet och det norska kontot. Mitt postade pass från Sverige har nämligen kommit, hurra! Tack för det mamma. Jag ska också spana efter några vanliga vita t-shirts som jag kan ha och jobba i på rum och restaurangen. Det blir nog inhandling av en lr två lite mjölk också, det är ju så gott:)

Har lite småplaner på att komma mig iväg och jogga lite imorrn också men vi får se hur dagsformen känns. Jag håller tummarna för att jag inte ska ha för mkt ont i ryggen imorrn. Annars har jag ju jobbat rätt många timmar de senaste fyra dagarna så vem vet, kroppen kanske skulle må bra av att bara vila ist? We'll see.

Jag har väldigt många timmar schemalagt jobb den här veckan så det lär bli rätt tufft. Helst onsdag och torsdag då jag först ska städa rum i 7½ timme och lite senare jobba och få upplärning i spisesalen (restaurangen) 6-7 timmar på kvällen. Men det är ju bra att man får jobba eftersom det ju ändå är därför jag är här. Jag hoppas bara inte att man blir alltförför sliten (får ont) av rumstädningen:S

Ute bara regnar det men det passar ganska bra för tillfället, iaf för mig. Känner nämligen bara för att slappa ikväll. Ska snart gå till hotellet igen och äta middag. Hoppas jag kan äta lite tidigare än 20 ikväll, det hade vart skönt.

Jag kommer då verkligen inte att stöka ner nå mkt om jag tar in på hotellrum i framtiden, den saken är lika säker som att jag heter Marika. Nu vet jag ju hur mkt slit det är för de som jobbar med just att städa hotellrum. Det är
synd om de! (mig just nu också för den delen:P)

Hoppas ni får en lika lugn och skön måndagkväll som jag tänker försöka ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0