Æntligen Internet i lægenheten!

Nu har jag æntligen fått Internet hem till lægenheten. Underbart!:D Åkte till Tynset med Rebecka tidigare idag och det visade sig då att Expert-butiken både hade fått hem beskedet om att jag kunde få anvænda Telenors mobila bredband plus att jag t o m kunde få bredbandet på en gång! Konstigt bara att Expert inte ringt mig tidigare och sagt att de fått hem beskedet då de sa att de skulle gøra det førut. Jaja, nu har jag det iaf. Nice!

Var tvungen att ringa och dubbelkolla till Telenor också så att fakturan inte står på min arbetsgivare men det gjorde den inte. Den kommer dock att komma hit till min så kallade jobbadress en gång i månaden. Men då står det iaf mitt namn på brevet så det borde ju inte bli några større oklarheter. Det var tydligen vældigt viktigt att min arbetsgivare inte stod som ansvarig før att betala det dær men nu så ær det iaf helgrønt. Skønt. Mkt krångel sånt hær nær man inte står skriven i Norge har jag mærkt.

Jag skulle också fixa ett norskt skattekort och ett norskt konto idag men det blev bekymmer med båda sakerna eftersom jag inte hade nåt riktigt pass med mig.
Jag hade mitt kørkort och en "inscannad passbild" men tydligen så ræckte inte det. Jag har dock fått ett norskt konto iaf men før att få ett bankkort så jag kan ta ut pengar plus en bankdosa så behøver jag ta med mig ett pass och besøka de igen. Jag får be min kæra mor skicka passet på posten. Så får jag te mig ytterligare en tur ner till Tynset nær passet kommit fram med posten.

Jag ær iaf helt ledig idag som ni nog redan vet och det kænns skønt. Har som sagt varit en svæng till Tynset och fixat med bredbandet bland annat. Nu ska jag ta och byta om før att ta mig ut på en joggingtur. Det ær tydligen lite blåsigt och småkallt ute nu så jag får klæ på mig ordentligt.

Jag sover riktigt bra hær i Savalen føresten. Jag har inget fønster i mitt rum så det kanske beror på att det ær så mørkt, jag vet inte. Bra sover jag iaf, den saken ær sæker. Næstan så att man skulle kunna førsova sig om man inte passar sig.

Nej, nu ska jag dra ut medan solen fortfarande håller sig framme. Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0