Pizza & hockey-VM

Idag har jag joggat i 45 minuter, mestadels efter några olika stigar i skogen. Det var spännande och roligt att se om man hittade ut igen och som tur var så gjorde jag det tillslut:) Har ingen aning om hur långt jag sprang men det blev mer än fem km iaf. Känns bra att komma igång med träningen igen efter min förkylning. Jag är dock inte helt frisk än då jag fortfarande är småkrasslig i halsen. Mysko. Det försvinner dock mer och mer. Det är inte så att jag har ont i halsen men den är inte helt hundra. Jag märker främst av det på mornarna. Efter joggingen vart det lite styrkeövningar i drygt en kvart. Bra jobbat Marika!

Nu ska jag snart titta på tv3 när Tre Kronor spöar Norge i hockey-VM. Jag hoppas/tror/tycker att de borde göra det iaf. Ska snart gå och köpa en pizza också som jag ska äta till matchen, smaskens! :) Har faktiskt sett en hel del av hockey-vm hittils. Igår såg jag Tyskland spöa Ryssland med två noll och sen har jag även sett Kanada besegra Vitryssland. Och idag kikade jag på två perioder av matchen mellan Danmark och Finland.

Min största lärdom under denna helg hitills är att en del saker enbart kommer till sin rätt i fantasin. Man ska inte förverkliga allt man fantiserar om helt enkelt. För mig har det varit en väldigt viktig insikt. Jag är stolt över de beslut jag fattat sen får folk tycka vad de vill. Jag är glad över att jag börjat bli så himla bra på att ta hand om mig själv.

Till veckan är det enbart roliga grejer kvar på min utbildning i Sunne. Jag ska mest bara umgås med klassen, leka lekar, äta gott och ta farväl av alla inblandade (såväl klasskompisar som lärare). Det känns härligt att utbildningen äntligen börjar gå mot sitt slut. Jag har dock insett att jag har ett par väldigt fina vänner i klassen som jag kommer att sakna väldigt mycket. Allt pluggande kommer jag dock inte att sakna, tvärt om!

Nästa lördag, dvs om exakt en vecka, kommer jag att befinna mig i Övik igen och ta ett välförtjänt sommarlov. Toppen!:) Det ser jag fram emot.

Nu ska jag gå och vara lite social här. Hoppas ni får en fortsatt härlig sista-april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0