Alltid topp-prestera

Fick sluta tidigare idag från stressfysiologin, skönt:) Då har man mer tid över idag till att pyssla med ditt och datt.

Vi fick se ett väldigt intressant reportage idag som handlade om hur några tjejer i en klass pressade på sig själva att topprestera i allting, främst pressade de sig till att plugga och få bra betyg. Inslaget fick mig att tänka till en hel del. Jo, jag har sagt det förut och jag säger det igen: - Det är meningen att jag ska vara i Sunne i detta skende av mitt liv. Allting som sker har sin mening trots allt.

Min goda vän Dennis hjälpte mig att få till Skype igår.
Enda felet jag gjort tidigare när jag inte fått det att funka är att jag inte varit inloggad, haha. Ett alldeles för lätt problem för att märka. Galet värre. Skönt dock att det funkar nu iaf. Ljudet funkar ju klockrent. När jag har min LIA i Norge kommer jag att behöva använda Skype och msn (på grund av att det är så dyrt att ringa mobilsamtal därifrån till Sverige) så lika bra att man vänjer sig vid hur det funkar.

Om exakt en vecka kommer jag att befinna mig i Gbg och det känns skitbra:) Då ska jag verkligen försöka tillåta mig att släppa allt vad skola innebär och bara unna mig att leva livet och leka loss. Tror jag verkligen kommer att behöva det med tanke på att fys-redovisningen är veckan efter.

Jag försöker verkligen att jobba på att tänka positivt inför step-passet jag ska hålla i men det är inte lätt
. Jag har förmågan stundtals att lyckas måla upp det ena skräckscenariet efter det andra vilket gör att jag får ångest inför alltihop. Jag vet, jag ska sluta ta det så allvarligt. Jag gör mitt bästa helt enkelt sen får det gå som det går. Positiva tankar är det som gäller.

Nu ska jag käka lite till och fortsätta läsa ur min spännande bok. Hej med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback