Välbehövlig ledig dag

Har haft två intensiva dagar igår och i måndags med massa inlärning på spa. Just därför är det himla skönt att jag har en ledig dag idag. Jag har passat på att läsa igenom lite om behandlingarna jag ska utföra på torsdag och till helgen. Det är en hel del saker att tänka på men jag hoppas jag ska greja det.

Sen har jag varit och tränat här på hotellet för första gången i det lilla gym-rum som finns här.
Rätt dåliga grejer egentligen men det funkar för mig som inte har så höga krav. Körde lite styrketräning och sprang lite på en löpmaskin som fanns. Jag tog och cyklade en liten sväng också men cykeln var lite ranglig så det var lite småläskigt stundtals:P Känns skönt att ha tränat nu då det var några dagar sen sist. Nu kan jag slappa med gott samvete resten av denna dag.

Nu kl 16 ska jag förhoppningsvis strax få följa med Josefin in till Savalen centrum för att skaffa ett norskt skattekort. Jag måste nämligen ha ett sånt om jag ska kunna jobba extra här på spaet. Hoppas det inte är alltför krångligt att ordna. Josefin får hjälpa mig för jag har ingen aning. Josefin är för övrigt en riktigt trevlig tjej som jobbar här på hotellets spa och restaurang. Hon hjälper mig jättemycket:) Hon kommer för övrigt från Umeå ursprungligen.

Har varit och kollat vid Savalens bassäng idag också och det var lika fint som på bilderna på hemsidan. Ska nog ta och bada där nån dag när jag verkligen känner för det. Verkade inte vara något klour i vattnet heller så det var jättebra.

Tänkte ta mig en tur ut från detta hotell också men vädret idag är så dåligt att jag dragit mig. Får se om det blir något nu senare kanske om det inte blir för mörkt dvs. Om inte annat går jag nog ut imorrn för jag ska inte börja på spa föränn runt 14-tiden.

Känns som att jag kommer att utvecklas grymt mycket under de här LIA-veckorna. Både yrkesmässigt men också som person. Det här är verkligen något jag kommer att växa av. Har föresten fått hämta ut SPA-kläder nu och en namnskylt som jag ska ha på mig när jag är på spa. Härligt:)

Ska ta mig tid till att fota litegrann här på hotellet nån dag och lägga ut det här på bloggen så ni får se lite av hur jag har det. Hotellet är verkligen fint och mysigt så jag förstår att det är en hel del gäster här.

Ha Det Gött!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

HEJ! Hör av dig min vän, vill veta hur det går får dig! KRAAAAAAM

2010-10-08 @ 18:47:22
Postat av: Helena

Hej Vännen!

Va skönt att höra att du har det bra. Vill absolut prata me dig nån kväll i veckan. Så här jobbar jag:

må: kväll, fre:kväll, sön:kväll. Vi kanske kan prata tis, ons el tors-kväll? Sköt om dig så hörs vi! kram kram

2010-10-11 @ 09:59:54
Postat av: Marika

Jag pratar jättegärna i morgonkväll! Vilken tid kan du då? Jag äter middag vid 20.00 men annars kan jag nog de flesta kvällstiderna. Vad passar dig? Kram

2010-10-11 @ 15:56:32
URL: http://hockeyrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0