Tack du norska kvinna!

Har jobbat på spa hela helgen och det har gått bra men man blir rätt trött av att stå och gå hela dagarna. Att dessutom ha en massa massager i rad med bara tio minuter mellan alla, det sliter på rätt bra. Jag lär mig otroligt mycket iaf och det känns väldigt kul. Tror jag börjar förstå norskan här bättre och bättre också, åtminstone vill jag tro det.

Vid min sista behandling igår tog jag emot en norsk äldre kvinna som hade beställt en aromamassage.
Denna kvinna var verkligen jättetrevlig och gullig på alla sätt. Hon berömde mig en massa och tyckte det var så bra att jag var lyhörd. Vidare menade hon på att vi som jobbade på spa:et måste tänka på oss själva också, att sova/äta/få massager och så vidare så vi inte sliter ut oss. Innan vi skildes åt önskade hon mig lycka till med livet. Jag blev nästan tårögd alltså. Såna människor glömmer man inte i första taget! Tack!

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Jag ska iaf ta och söka upp Liv-Marie nu och höra om vi kan prata. Tidigare i helgen sa hon till mig att vi skulle ha ett möte senast måndagmorgon och nu är det ju måndagmorgon. Vidare ska jag träna idag och prata med en massa folk hemma. Har inte pratat med mamma eller pappa på hela helgen så det är på tiden.

Idag åkte Rebecka hem till Sverige för att ha en vecka ledigt. Jag saknar henne redan. Den tjejen känns verkligen genomsnäll på alla sätt och vis och vi har fått en väldigt god kontakt under den vecka som varit. Igår tog vi en promenad tillsammans längs vattnet här vid Savalensjön. Vi pratade på om allt möjligt, trevligt:)

Vill se Robinsson. Ska försöka se repris på det senare idag på tv4 play. Tur man har tillgång till Internet.

Har föresten lyckats fixa två lia-platser efter nyår hemma i Ångermanland och det känns jättebra. Jag kommer vara på Österåsens hälsohem och på Carolinas spa (Samma ställe som jag var på i våras). Det kommer bli great att få vara nära alla mina kära däruppe i norr:D Nu har man ju alldeles för många mil för att kunna träffas nå ofta.

Nej, dags för mig att fånga dagen. So long!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

Bra jobbat Rika! Både med din praktik och med joggingen. Men du, är inte Savalensjön j-ä-t-t-e-

s-t-o-r?? Tyckte det såg så ut när jag tittade på kartan tidigare... KRAM PÅ DIG.

2010-10-11 @ 15:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0