Jag är i Norge

Händelserika dagar. Har haft fyra bra dagar hemma i Övik men just nu är jag i Norge på Savalen fjellhotell og spa. Här ska jag göra praktik i 8 veckor. Kom hit till hotellet för cirka 5 timmar sen. Nu är jag väldigt trött efter att ha rest hela dagen plus alla nya intryck. Språket är en rolig men svår sak. Förhoppningsvis blir jag duktigare och duktigare på att förstå alla norska ord. Verkar iaf vara härligt folk som jobbar här och middagsbuffén jag fick äta tidigare ikväll vara fantastiskt god:) Härligt också att det är några svenskar som jobbar här.

Imorrn ska jag vara med en svensk tjej som jobbar en hel del på spa:et här. Hon ska gå igenom massa saker med mig så det kommer säkerligen bli spännande. Jag börjar kl 9 imorrnbitti.

En sak som är lite småsynd är att jag inte kan gå ut på nätet från mitt hotellrum. Jag måste istället sitta härute i hotellkorrioden eller i allrummet som ligger en trappa upp där också receptionen är. Men man ska inte klaga, jag har iaf gratis tillgång till Internet:)

Sammanfattningsvis känns det iallafall jättebra att jag har tagit mig ända hit till Norge. Häftigt! Nu ska jag duscha och sen sova. Skriver kanske imorrn igen om jag har möjlighet.

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0