Savalen har ett sagolikt vinterlandskap

Känns bättre nu när jag är på plats i Savalen igen. Har varit lugnt och skönt de senaste dagarna. Hotellet har inte haft några gäster så det har varit stängt tisdag och onsdag. I tisdags var jag ute och promenerade, joggade och styrketränade - härligt! Extra härligt då jag satt stilla och reste hela måndagen. Rörelse mår man verkligen bra av! På kvällen blev det en film i form av en komedi som hette "17 again". Det var för övrigt första gången jag såg en hel film med enbart norsk text men det gick fint att förstå. Jag börjar nästan känna mig lite smånorsk numera;)

Gårdagen blev en spontanskön dag på många sätt.
Började redan på förmiddagen då jag och Rebecka skulle gå ut och promenera men det slutade istället med att vi impulsivt hoppade på en buss och åkte till Tynset. Rebecka skulle handla lite saker och jag följde mest med för att kika runt och vara sällskap. Riktigt trevligt var det iaf:). Senare på kvällen var vi 5 personer som såg film i vår lgh. Det var jag, Rebecka, Josefin, Ante (Andreas, Josefins pojkvän som ska vara här fram tills söndag) och Kenneth (en svensk kille som jobbat här på Savalen i drygt ett år). Det var väldigt trevligt. Intressant att snacka med Kenneth som jag knappt bytt ett ord med här tidigare. Han visade sig vara en riktigt rolig prick. Jag, Rebecka och Kenneth satt uppe efter de två filmerna och snackade ända fram till halv 4 på morgonen, galet men kul!:D Finns ju så mkt man kan snacka om bara man har rätt sällskap:)

Idag har jag jobbat på spa mellan 9-12.
Har vikt massa handdukar, fyllt upp rummen med handdukar och torkat av oljeflaskor. Har alltså inte gjort några behandlingar men det har varit nog så trevligt ändå. Nu är det fräscht och bra förberett inför helgens alla behandlingar. Jag har också hunnit med att träna idag i form av en halvtimmes joggingtur ute i det fantastiska vinterlandskapet. Det är inte någon överdrift heller, vinterlandskapet här uppe vid fjällen är faktiskt HELT fantastiskt. Som ett vykort ungefär. Ska försöka hinna med att ta några vinterbilder ute imorrn med min kamera så ni kan få se hur fint det är:)

Det har föresten blivit rätt kallt här i Savalen nu, 15 minus visade termometern på förut.
Burr! Tur man tog med sig en del varma tröjor. Har inga problem med vintern som många andra tycks ha. Jag tycker det bara är läckert med olika årstider. Just nu trivs jag ypperligt med snö och kyla:)

Fick föresten ett trevligt erbjudande idag ang att komma tillbaka hit till Savalen och jobba i sommar, maj till september (tror det var till sep)
. Isf skulle jag jobba på spa, hålla i bassengtrening, gymnastik på land och gå på fjällvandringar med pensionärer. Ska ev få upplärning så jag kan jobba i restaurangen också. Blir lite blandat helt enkelt. Då skulle jag jobba i ca 2 månader och sen få vara ledig i två veckor (och då kunna åka till Sverige). Känns väldigt bra att veta att jag har ett jobb att komma till efter utbildningen om jag vill.

Lite synd bara att detta fjällhotell ska ligga så fasligt långt bort från Övik. Är ju gärna där jag vill vara efter utbildningen som det känns nu. Men helt klart är detta ett väldigt bra alternativ om jag inte skulle få nåt bra jobb i Övik eller någon annanstans i Ångermanland. Min magkänsla säger mig iaf att jag kommer att återvända hit till Savalen igen efter min praktik. Jag vet inte exakt när, kan ju lika gärna dröja några år, men nån gång kommer det troligen att ske. Nåja, den som lever får se. Man ska ta en dag i taget.

Ska sluta skriva nu. Ska istället ägna mig åt att plugga, prata med folk och sen äta middag. Just ja, ska kolla till tvätten också. Imorrn blire spa på em och kvällen. Ha de fint alla ni goa läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0