Mycket att längta efter

Idag ska jag plugga anatomi och träna (framför allt styrketräna). Har börjat att få lite småångest över anatomin, är ju inte lång tid kvar till certifieringsprovet går av stapeln. HAr iaf kommit igång med pluggandet en del den senaste tiden, alltid nåt. Borde ha pluggat mer hitills men man ska inte jämra sig. Ska försöka hinna plugga mkt den här veckan då jag inte har så mkt annat att göra som det ser ut nu iaf. Vore ju väldigt roligt att klara certifieringen men samtidigt vet jag att jag har möjlighet att få jobb iaf även om jag skulle misslyckas. Det är bara onödigt att tänka negativt. Jag ska jobba för att se det hela som en möjlighet och inte något krav eller måste.


Jag har för övrigt en hel del saker framöver som jag längtar efter/till:

- Alla mina nära i Övik (om en vecka får jag dock träffa de igen!)

- Att sjunga Sing-star (kommer att kunna göra det om en vecka)

- Att åka till Lycksele och få bli bortskämd och bara få vara (kommer att ske om ca en och en halv vecka).

- Mina två bra pincetter som jag klantigt nog lyckades glömma kvar i Sunne (kommer att komma åt de igen om en månad)

- Att åka längdskidor, framför allt att åka i mörkret på så kallad månskenstur. (Om drygt en månad kan jag förhoppningsvis åka längdskidor i Sunne om det finns snö. Månskenstur kommer jag kunna åka tidigast om en och en halv månad).

- Att spela hockey (kommer förhoppningsvis att ske under jullovet om ca en och en halv månad)

- Att gå och se hockey live i Fjällräven Arena! (även det kommer bli på jullovet)

- Att fira jul och nyår (Ca två månader kvar).


Som ni ser har jag en hel del saker som jag suktar efter.
Men nu ska jag sluta drömma och leva i nuet. Den här dagen kommer aldrig att komma igen så nu ska jag fånga den på bästa tänkbara sätt.

Take care!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

Bra skrivet!!!

2010-11-02 @ 10:12:07
Postat av: Ylva

Hej vännen! Kikar in och säger hej :) saknar dig! Snart är det jul, då kan vi ses :) KRAM!

2010-11-05 @ 22:32:21
URL: http://ypple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0