Solig & varm måndag

Har pluggat tillsammans med Sofia idag. Det gick bra som vanligt. Vi är minsan duktiga tjejer vi:) Idag körde vi igenom benens alla muskler med fästen, ursprung och dess funktioner. Därmed har vi nu gått igenom hela den tjocka anatomipärmen tillsammans, fantastiskt! Nu är det bara att repetera, nöta, nöta och nöta allt lite till som gäller de närmsta dagarna. Tror det kommer bli bra det här. Och om det nu skulle gå mindre bra på provet nästa måndag så vet jag iaf att jag gjort allt jag kunnat, det känns bra på så sätt. Nej, det blir spännande att se men jag håller tummarna för att jag ska fixa det här.

Har blivit en hel del timmar ute i solen idag kan jag lova. Kanske för många för min hud? Har varit världens finväder här i Sunne denna måndag. Hela 25 grader ute ett tag och inte mycket blåst överhuvudtaget. Solen har vart framme i princip hela dagen, knappt nåt moln alls alltså. Rena rama utomlandsvärmen! Ett tag höll nästan jag och Sofia på att koka sönder där vi satt mot skolväggen utan nån som helst vind alls. Det var nästan lite läskigt att känna hur seg i huvudet man kan bli av solen. Det slutade med att vi gick ner och satte oss vid vattnet istället där det blåste mer. Jag valde också att sätta mig i skuggan ett tag. Det var ett vettigt beslut för efter ett tag kände jag mig bättre. Viktigt att dricka vatten också när det är så varmt, tur jag har druckit mycket idag.

Här nedan kommer lite bilder från ikväll, tagna för ungefär två timmar sen. Jag satt nere vid mitt favoritställe och pluggade i solskenet när jag passade på att fota lite.



Var och körde Stepmix på Spa tidigare ikväll och det var tungt. Vet inte om det var jag som var seg lr om passet faktiskt var ovanligt tufft? Körde med ovanligt mkt vikt på styrkedelen iaf så där fick jag det kämpigare än vanligt. Men, men ska det vara så ska det vara.

Imorrn bär det iväg till Torsby med halva klassen där vi ska öva på hjärt-och-lungräddning om jag har förstått det hela rätt. Blir nog bra. Alltid kul att se lite nya ställen. Kommer förmodligen inte bli borta hela dagen heller så det känns skönt. Tror min hud kommer bli tacksam över att jag kommer vistas en hel del inne i morgon också med tanke på all sol den fått på sig idag.

Nu ska jag duscha och sen slappa lite innan det är dags för att sova. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0