Inne i en pluggtunnel

Dagen har bestått av att plugga anatomi, käka och ett pass spa-core-boll. Har varit en ganska bra dag. Men jag känner att jag vill plugga lite mer innan jag ger mig. Ska unna mig nåt riktigt gott ikväll också. Tror det blir choklad faktiskt, det var ett tag sen nu:) Lr kanske lakrits?:P Hmm, jaa det tåls att funderas på. Nej, några minuters plugg till sen får jag förhoppningsvis lite massage om jag har tur. Det skulle vara väldigt skönt.

Händer inte så mkt annars i mitt liv för tillfället. Kanske för att jag själv är så "inne" i min anatomiplugg-värld att jag inte märker av allt som händer runt omkring? Inga höga odds på att det mkt väl kan vara så. Känner själv vilket tunnelseende jag fått den senaste tiden, men vad ska man göra? Jag behöver verkligen greja anatomin(!) En och en halv vecka kvar till provet bara så nu gäller det att köra på. Vet dock inte hur jag ska hinna lära mig alla olika stretchar, känns som att jag har fullt upp bara med teorin. Aja, i värsta fall får man väl göra om det praktiska provet i december. Just nu har jag all fokus riktad mot att lära mig så mkt som möjligt av det teoretiska. Det teoretiska provet får man nämligen bara en enda chans på (och då måste man få vg) annars får man inte göra certifieringen i december. Det praktiska provet med massage, palpation och stretch får man däremot göra om, om man skulle misslyckas.

Längtar verkligen tills de här proven är över och man verkligen kan känna att det är sommarlov.
Känner verkligen att jag kör på sista pluggbränslet nu. Det har varit två intensiva, roliga, tuffa och lärorika läsår med mkt pluggande. Jag hoppas/tror att det blir lugnare nästa termin eftersom vi har så mkt LIA då. Saknar känslan av att bara vara helt ledig. Har så svårt att släppa anatomin och allt när jag vet att det viktiga provet är snart. Fastän jag sitter och pluggar länge så känns det ändå som att jag alltid borde/kan plugga mer. Vill så gärna klara VG.

Känns föresten som att jag börjar få lite ont i halsen också. Inte bra. Jag hoppas det bara är för att jag sovit lite i natt. Har ätit en hel del frukt och två tabletter c-vitamin för säkerhets skull. Jag håller tummarna för att det bara är nåt tillfälligt.

Känns inte som att jag har så mkt mer att säga för tillfället. Ska ut och njuta lite av solskenet nu. Handla nåt gott ska jag också. Man lever ju bara en gång, så det så. Ha en härlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0