Spinning är en mental grej

Spinningpasset gick bra men det var lite jobbigt mentalt. Man måste verkligen vara psykiskt stark för att klara av ett spinningpass. Blir ju mycket samma, samma...inte alls som ett step-pass exempelvis där man får göra olika rörelser hela tiden i princip. Jag försökte iaf verkligen fokusera på musiken denna gång och lyssna till vissa instrument och känna "pulsen" i musiken. Det fick mig stundtals att glömma bort hur jobbigt mina ben hade det så det funkade rätt bra faktiskt. Känns underbart gött nu efter spinningen iaf, nu när man är nyduschad och fräsch och kan käka mat:) Vaniljte, morot, fil och müsli - det är vad jag käkar.

Nu ska jag läsa igenom taktilmassagehäftet så man har lite koll på taktilen inför morgondagen. Imorrn ska min klass nämligen hålla i nån typ av "hälsodag" för en förpackningsdesignklass som går på vår skola. Jag hoppas det ska gå bra. Känns som att det kommer bli en del improvisation dock men det ska ordna sig.

Tiden går verkligen fort alltså. Tänka sig att jag snart gjort klart det första året här i Sunne, helt sjukt. Sen är det bara ett år kvar och sen då? Ja, sen vet jag inte vad det blir faktiskt. Förhoppningsvis nåt görbra iaf;)

Till sommarn som kommer nu närmast ska jag iaf verkligen unna mig att vara ledig åtminstone fyra veckor.
Känns verkligen som att jag behöver den återhämtningen och det höll Helena och min mor med om. Är ju rätt intensivt att plugga såhär och det känns, iaf för mig.

Nu ska jag dra härifrån en stund. Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0