NRK är riktigt bra

Det blev ett pass "Spa core ball" tillslut. Vi var bara 3 st personer på passet så man hade gott om plats. Det var riktigt jobbiga övningar faktiskt. Efter passet joggade/gick jag på ett löpband i ca 30 min. Det kändes bra men det blir väldigt varmt i det där lilla styrketräningsrummet. Tur man hade med vattenflaska och en liten handduk.

Medans jag körde löpband tittade jag på skidsprinten i Sthlm som visades på NRK.
Hehe, var riktigt roligt faktiskt. Älskar verkligen norska:D Kul att höra norska skidkommentatorers synpunkter för en gångs skull. Fyra svenska killar kom till final men de hamnade ändå på plats 3, 4, 5 och 6. Petter Northug vann nästan (som vanligt nuförtiden) men blev slagen vid mållinjen av nån ryss tror jag det var. Anna Olsson vann iaf damernas sprintfinal så det var kul.

Annars har jag pluggat en hel del anatomi idag. Det går sakta men säkert framåt. Jag blir iaf inte dummare:) Har börjat om från början nu och nöter in allt igen. Den här gången ser jag dock till att repetera alla sidor hela tiden. Jag kör t ex sida 1-5 sen börjar jag om och kör sida 1-8 och sen 1-13 o s v. Jag hoppas det är vettigt att göra så. Senaste anatomiprovet gjorde jag så och då lyckades jag ju rätt bra så jag håller tummarna för att det ska vara ett fortsatt vinnande koncept.

Ringde föresten till mitt LIA-ställe förut också och det var tur att jag gjorde det.
Min handledare hade nämligen glömt bort att posta tillbaka det papper hon skulle skriva under ang min praktik, detta för att jag sedan ska lämna det till mina klassföreståndare. Hon lovade iaf att hon skulle fixa det nu så det var ju bra. Tydligen hade hon haft mkt privat i form av att hon höll på att flytta för tillfället. Jag fick iaf reda på vilken tid jag ska vara på plats den 1:a dagen också så det känns fint att veta det.

Nu blir det ett fortsatt pluggbreak i form av en varm härlig dusch.
Det har jag faktiskt gjort mig förtjänt av nu. Sen blire mat och fortsatt plugg. Ikväll ska jag nog unna mig att se reprisen av "Mästarnas mästare" från gårdagen. Nånting måste man ju belöna sig sj med efter allt plugg.

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0