Givande dag:)

Har faktiskt spenderat hela dagen i skolan fram tills nu.

Först var det "hälsodag" för en förpackningsdesignklass och jag var i en grupp som utövade taktil massage.
Vi gav varje person en rygg och nackmassage och sedan visade vi de hur man gör en taktil handmassage vilket de också fick prova att göra på varandra. Gick mkt bättre än väntat faktiskt. Var lite småoroad innan eftersom planeringen inte kändes riktigt hundra men det gick riktigt bra så cred till mig själv och alla mina klasskompisar som styrde upp allt detta på ett mkt bra sätt:) Vår lärare verkade riktigt nöjd också så det var kul att höra. Det var ju även ett sätt att verkligen få öva på ledarskap och den pedagogiska biten. Roligt var det. Kul också när klassen vi höll i "hälsodagen" för verkade så intresserade och trevliga:)

Efter hälsodagen fick jag en klassisk helkroppsmassage av Hanna.
Det var riktigt skönt alltså. Hon kommer verkligen bli en superbra massör eftersom hon redan är jätteduktig. Riktigt bra tryck och känsla - Tack för det, det behövde jag:)

Efter att jag vaknat till liv igen efter massagen (jag somnade inte men var rätt borta i huvudet) gav jag Hanna en klassisk helkroppsmassage. Det kändes som att det gick bättre än väntat faktiskt. Visst blev det en del improvisation här och var men det kändes ändå rätt bra med tanke på att jag inte gjort så många klassiska helkroppsmassager, gött.

Sist men inte minst har jag suttit på en gratis föreläsning i vår skolan mellan 18-20 tillsammans med några andra ur klassen bl a. Föreläsningen handlade om Ayurveda, hur man ska leva enligt det sättet. Det var intressant att lyssna på. Vet inte om jag kan köpa allt men en del grejer tycker jag lät väldigt förnuftiga. Ska nog gå in på deras hemsida och läsa mer.

Resten av denna kväll blir det till att slappa. Tänker då inte öppna anatomipärmen ikväll iaf, den saken är säker. Jag orkar helt enkelt inte. Har vart en tuff och lång dag. Ikväll har jag gjort mig förtjänt utav att bara slappa, så det så. Imorrn blire nya tag med anatomin:) Ska nog gå på "Body balance" imorrnbitti också. Det börjar redan kl 9 så jag får hoppas jag hinner vakna då bara men det ska nog ordna sig.

Ha de så bra nu och sov så gott när ni väl ska sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0