Bra MF-låtar i år också

Har precis vart på Selmas och kört en timmes stepmix. Det gick sisådär, helt nytt program och ny instruktör. Jag hade lite halvsvårt att hänga med och komma ihåg alla block men det var rätt kul ändå. Jobbigt var det iaf, så det var nice. Enda jag blev lite fundersam över var när vi körde magträning och sen efter det skulle köra biceps stående. Bättre att man tränar magen sist av allt så man inte riskerar att tappa hållningen i slutet. Det var en liten miss men, men.

Såg såklart finalen av Melodifestivalen igår och jag tyckte nästan alla låtar var bra.
Mina favoriter var: "You're out of my life" (riktigt fin ballad och bra sångröst av Darin, älskar den), "Kom" (Sarek-inspirerad låt vars härliga melodi sätter sig direkt), "Unstoppable" (fart och fläkt), "Manboy" (bra drag MEN varför använda sig av ett så fjantigt ord som "Manboy"?) och sen tyckte jag även om "Keep on walking". "Keep on walking" var lite unik och annorlunda så den tror jag kan ha haft goda chanser ute i Europa.

Anna Bergendahl vann ju iaf som ni säkert alla vet. Måste väl erkänna att den låten är riktigt fin den också. Hennes sångröst är verkligen magisk men jag är lite tveksam på om det verkligen är en låt som kommer att sätta sig bara man hör den en gång. I mina ögon är det mer en låt som växer ju mer man hör den. Jaja, man får hoppas det går bra i Eurovision iaf, det hade vart roligt.

Nu ska jag ta och käka nåt och plugga nån timme och sen tänkte jag ge mig iväg ut på en lång promenad i solskenet:)
Är så fint väder ute, ett riktigt vårväder, så det gäller att passa på medans tider är. Måste ta och röja upp lite här också. Jag bloggar kanske senare om jag har tid/ork, ni märker. Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0