Provtankar & en ankfamilj

Vaknade kl 7 för ovanlighetens skull och var faktiskt pigg, tro det lr ej men så var det. Klev upp då och började genast läsa på anatomin medan ja åt frukost. Sen vid 9 befann jag mig på skolan för då skulle jag massera, palpera och öva stretch med Sandra O. Det gick helt okej. Palpationen känns faktiskt rätt bra nu. Har gått igenom listan några ggr nu så den borde inte vara så svår att klara av. Är väl vissa saker jag inte vet exakt på pricken var de sitter (allas kroppar ser ju så olika ut också) men jag vet iaf på ett ungefär så jag får hoppas att det räcker.

Stretchen känns inge vidare. Den känns klurig. Har inte alls läst på stretcharna nå mkt och det känns. Tycker de terapeutiska stretcharna är svårast. Hur man ska stå rätt och hålla osv, usch! Nej, det där får jag läsa på mer på måndagkväll och ägna hela tisdagen åt att plugga det där. Nu måste jag fokusera på teorion som vi ju har prov i på måndag. Lär gissa lite hejvilt på stretchen känns det som just nu iaf.

Teorin känns verkligen upp och ner.
Vissa gånger känns det som att jag kan det hyfsat medans det som idag känns som att jag kan alldeles för lite. Jag glömmer bort en massa saker som jag egentligen kan och så vidare. Sen känns det som att jag glömmer bort bålens muskler alldeles för snabbt bara för att jag läser på om benens muskler exempelvis. Nej, jag oroar mig mest för att jag ska glömma massa saker bara för att det är så jäkla många sidor man ska kunna. Jag brukar alltid kunna nöta in saker till prov men det här känns som nästan lite övermäktigt. Fan, hälften av sidorna hade räckt.

Nu har jag iaf ätit mig mätt på korv och makaroner, gott. Snart blir det en lång och skön skogspromenad med Sandra O. Finväder ute också, perfekt. Sen blir det nog att man unnar sig lite glass och godis efter allt pluggande. Ska nog kika på Sex-and-the-city-filmen ikväll också. Känner bara för att slappa och gå och lägga mig i någorlunda vettig tid.

Måste berätta att när jag, Josefine och Sandra satt pch pluggade vid vattnet tidigare idag så kom det värsta ankfamiljen bara ca 2 meter framför oss. De var jättesöta! Det var en mamma och en massa ungar. Ungarna såg ut att ha så mjuka pälsar, hade inte vart fel och klappat nån av dem men då lär inte mamman ha blivit så glad. Det var synd att jag inte hade kameran med mig för annars hade det kunnat bli ett superfint kort.

Nu ska ja pyssla me nåt annat. Ha en fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0