Aktivitetshelg med fotboll bl a

Mobilen har fortfarande inte kommit. Stod att den sorterades i Ånge idag så den borde komma imorrn eller i övermorrn. Den kommer när den kommer helt enkelt, ingen idé att bara att sitta och vänta på den.

Har haft en väldigt härlig helg. I fredags var jag och den största delen av min familj plus några andra fina personer upp och kollade på Sunnanåhöjden.
Det är ett högt berg inte långt från där min mor bor som ger en sagolikt fin utsikt. 3:e året irad vi bestiger berget och kikar på utsikten. En härlig tradition. Efter det blev det grillning hemma hos Ola. Vi bjöds på kött, potatissallad och vanlig sallad. Underbart gott kött verkligen! Saftigt så in i bomben:) Sen blev det kubbspelade, tjejerna mot killarna. Vi vann en match var, lika bra det så man kunde skiljas åt som vänner:) Sen spelade vi kort i form av "Hjärter sju" och "Chicago". En mkt trevlig kväll på alla sätt och vis - Tack alla inblandade!



I lördags pallrade sig en trött Rika upp för att äta en god frukost (likt hotell faktiskt!) och spela pingis. 4 raka vinster tog jag, min pingisform verkar vara fenomenalt bra för tillfället;) Ännu roligare blir det att vinna också när man spelar mot en person som är lika dålig förlorare som jag sj är, haha;P Efter det blev det besök hos min far. Sen blev det en underbart härlig båttur från Näske och utåt med tre härliga människor. Stannade till vid pyröerna(? nånting sånt tror jag det hette?). Man kan iaf gå upp till den kända "Slottdalsskrevan därifrån. Det var verkligen superhärligt. Vindstilla och allt. Lite kallt i vattnet men jag lyckades doppa mig en gång iaf, det är jag nöjd med. Kastade en del "macka" också men det är inte riktigt min sport märkte jag. Lyckades få 4 studs som mest vilket inte är mkt att hänga i gran. Blev grillning av kött även denna dag plus majskolvar. Blev även bjuden på galiamelon, mums! Är verkligen jättegott att äta saker utomhus. Efter en del fotograferande begav sig vi fyra tappra själar oss in mot fastlandet igen. - Tusen tack för båtturen!



När vi kommit hem blev det handlande av godis och annat, mums! Sedan vankades brännboll med ett gäng som skulle visa sig vara ett riktigt roligt och skönt gäng:) Var rätt skeptisk innan eftersom jag knappt gillar brännboll men det blev faktiskt riktigt roligt mkt tack vare den sköna stämningen. Efter att ha spelat brännboll i cirka två timmar (mitt lag vann) så blev det spontant även en fotbollsmatch. Riktigt skoj att spela fotboll som jag faktiskt inte spelat sen jag slutade från Nätra för sisådär två år sedan. Mitt lag vann även i fotbollen. Kvällen avslutades sedan med dusch, popcorn, godis och en film i form av "Wallander - Tjuven". Sov tillslut som en riktig prinsessa efter dagens alla roliga och härliga händelser. Fantastiskt!

Igår blev det en lugn dag.
Såg filmen "Bröllopsfotografen", vilken inte alls var så bra som jag trott. Rätt dålig faktiskt om jag ska vara ärlig och det är inte en film jag lär se igen om jag sj får välja. Åt sedan ett kycklingclassic-mål för första gången vilket var rätt gott. Blev en jordgubbs-lyxshake också, mums! Tog sedan en promenad innan det blev kortspelande i form av "Plumpen" och "Chicago". Jag gick som segrare ur båda spelen:D

Allt som allt har det alltså varit en riktigt skön helg på alla sätt och vis. Nästa helg kommer jag befinna mig i Östersund, på Storsjöyran. Jag håller tummarna för att den helgen ska bli lika lyckad. En sak vet jag dock som jag inte kommer att gilla men inte mkt att göra åt det. Bara att gilla läget I guess. Jag ska till Yran med Emma, Sandra och Ida. Längtar efter att få se Kent och Winnerbäck live, det kommer bli grymt. Vill även se Melissa Horn, Miss Li och Europe med mera.

Nu är det dags för mig att försöka fånga den här dagen. Men nu har jag iaf skrivit om min härliga helg. Ha en superfin måndag och kom ihåg att ta hand om er själva lika mkt som ni tar hand om era nära och kära!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ni kommer att få jättekul på Yran! :) Och snart ses vi, lite drygt 3 veckor kvar nu!!

2010-07-26 @ 21:59:14
URL: http://ypple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0