Skön relaxkväll

Tidigare idag bakade jag grahamstekakor med min kära mamma:) Det gick finfint. De blev riktigt goda faktiskt. Ska ta med mig några av de nu imorrnkväll då jag drar ner söderut igen.

Nu ikväll har jag, Helena, Stefan, Micke och Åsa varit på Paradisbadets relax. Lr ska man kanske säga "Balans-avdelning", vad vet jag:P Härligt var det iaf som tusan. Vi kom dit runt 19-tiden och då fick vi även tillgång till att nyttja äventyrsbadet den sista timmen det var öppet. När de stängde vid 20 så var det bara relaxen som gällde. Jag satt på tre så kallade bastusittningar. Nu ska jag berätta lite om relax-upplevelsen. 

Den första sittningen var en "aromasittning" och det var en jätteskön (precis lagom varm) upplevelse där de hade kaneldoft. Mkt bra! Gillar kanel altlså. Det här var nog den härligaste sittningen av alla, lr känns det bara så för att det var den man började med kanske? Jaja, struntsamma. Jag tycker den var skönast iaf:)

Andra sittningen var bara jag, Helena och Micke på för den hade nämligen titeln "Finsk bastu" och då vågade inte Stefan och Åsa pröva ens en gång (veklingar!;P). Iofs så var man sj lite småorolig ett tag där också innan över att det skulle bli asvarmt men jag vågade iaf testa;D Jag är ju inte nån storbastare direkt, brukar oftast gå ut när de bli FÖR varmt och man inte kan andas (enligt mig då alltså), så därav min lilla oro inför denna sittning. Men det gick hur bra som helst faktiskt. Vi satt iofs nästlängst ner också, fanns typ 4 olika nivåer på bänkarna om ni förstår hur jag menar och vi satt nästlängst ner. Visst kände man att det blev varmt men ingen större fara ändå. Nästa gång kanske man rakt testar att flytta upp en bänkrad;P Det var för övrigt en doft av pepparmint under den sittningen vilket var bra för bihålorna och om man hade en förkylning i kroppen (dvs det som jag hade) så det var perfekt.

Sista sittningen var "God natt" och det var just vad det var också...nästan iaf;P. Den var vi alla fem med på. Då hade de släckt ner aggregatet (lr hur fanken det nu stavas) och man fick sitta och basta till eftervärmen som kom och till en lavendeldoft. Det var skönt det också även om vi satt lite för långt upp för att känna så mkt av doften. Kände bara av lavendeln nån gång ibland sådär. Fast hade vi suttit längre ner hade det å andra sidan varit lite kyligare men, men. Det var iaf skönt ändå. Punkt slut.

Vidare satt/halvlåg vi i en bubbelpool och kopplade av. Vi provade också några specialduschar där man bl a kunde duscha i "tropiskt regn" och "sommarregn". Det var nice det med, fast det blev lite småobehagligt ett tag då det bara kom kallvatten jättelänge. Man trodde det bara skulle vara tillfälligt (som det var i de andra duscharna) men i en dusch kom det bara kallvatten hela tiden vad det verkade:S

Efter relaxen blev det käk på Max. Man hade blivit riktigt hungrig faktiskt så det var gott. Tog en delikyckling med strpis, mjölk och en tacodipp. Var sig verkligen likt där om man säger så. Kände igen mig såväl så fort jag klev in där. Stress, stress, stress och åter stress kom tillbaka. Men, men sånt är väl livet om man jobbat ett tag på ett sånt där ställe. Skönt att man inte jobbar kvar där just nu iaf. Sen vet man aldrig hur det blir till sommaren men det tar vi sen.

Nu ska jag nog ta och försöka sova strax. Har vart en lång och hyfsat händelserik dag. Imorrn blir det förhoppningsvis skidåkning och packning. Det sistnämnda är verkligen ett måste eftersom min buss neröver går 22 imorrnkväll. God natt med er nu nattugglor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0