"Luftslottet som sprängdes"

Åkte skidor tidigare idag, härligt. Blev tre varv runt broarna, det satt fint det. Sen har jag duschat och käkat julmatsrester hos min käre far, gott! Tack för det. Efter det såg jag sista delen av Modos första period mot SSK. Fick äran att se två mål under den tiden, fantastiskt! 3-0 slutade den första perioden och jag kunde åka in mot den stora staden rätt lugn.

Skulle nämligen in till stan och äntligen se "Luftslottet som sprängdes" på bio. Denna film är ju den sista i Millenium-triologin och den har jag velat se länge. Jag såg filmen ikväll tillsammans med Helena, Stefan, Ola, mamma, Micke och Åsa. Betty ville inte följa med så då slapp hon. Filmen var iaf mkt bra även om jag som vanligt (om man ser till de övriga två filmerna) saknade en del saker som det ju stod mer om i boken. Men, men blir ju alltid så när böcker blir film, en hel del saker måste ju sollas bort så att filmen inte ska bli hur lång som helst. Hur som helst så är detta en film som jag varmt kan rekomendera för er alla att se om ni inte redan sett den. Fast se helst de två filmerna som kom ut innan först.

Nu har vi precis kört julklappsleken. I år lyckades jag "ega" ("slita" till mig) två doftgranar, ett multiverktyg och ett ljus med en tomte på:) Inte illa det. Synd man inte har nån egen bil för tillfället bara som man kan ha doftgranarna i...men, men.

Imorrn spelar Småkronorna semifinal i junior-VM...lr ja i övermorgon blir det ju egentligen. Semin spelas nämligen kl 03.00 imorgonnatt. Det måste jag bara se. Jag hoppas vi kommer vara i "bröggstugan" igen som förra gången. Får se hur man ska lägga upp det där, om man ska försöka sova en stund på kvällen innan matchen börjar. Kanske vore bra att försöka somna vid 7-tiden och sen kliva upp lagom till matchen för att sen vara vaken resten av måndagen. Problemet lär väl bara bli att jag inte kommer att kunna somna redan 7 på kvällen. Har ju vänt på dygnet som faan nu under lovet...jaja, det är väl mitt öde som nattuggla.

Ska slita mig härifrån nu. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0