Fann "Ödehuset"

Igårkväll var jag riktigt duktig och satt och skrev två sidor till mitt kostarbete som handlar om sötsug och sockerberoende. Usch, är så himla less på skolan och såna där arbeten nu så ni anar inte. Otroligt att man ändå kan förmå sig sj till att skriva och försöka göra klart arbetet. Nånstans vet jag väl att jag ändå måste ta tag i det förr eller senare för jag vill ju som ändå göra klart utbildningen. Nog om skolan nu, vill/orkar inte tänka på det mer får som bara dåliga känslor av alltsammans. Ska iaf bli fantastiskt skönt att ta examen i maj!

Tidigare idag var jag och mamma ute och åkte skidor här hemma på lägdorna. Vi åkte till det så kallade Ödehuset (ett gammalt övergivet hus som ligger mitt i skogen) och vi lyckades otroligt nog hitta till huset också vilket inte är det lättaste med tanke på att skogen är ganska tätvuxen. Det var härligt att åka skidor. Lite jobbigt var det dock eftersom man sjönk ner väldigt mycket i djupsnön. Tur man hade bra kläder iaf. I slutet av åkturen blev jag och mamma dock otroligt hungriga så sista biten var därför extra jobbig.

Nu har jag suttit och slötittat på nätet en del och sett lite Sex and the city tillsammans med Helena. Strax blir det middag och sen ska jag och Helena fara och träna hockey i Bjästa. Troligen hänger Betty på också. Det kommer nog bli skoj. Hoppas jag kan få mina skridskor slipade bara, det skulle göra mycket.

Har insett att jag lärt mig obeskrivligt mycket på de här två åren sen jag började i Sunne. Väldigt mycket om mig själv framför allt. Jag vet vem jag är nu på ett helt annat sätt än tidigare. Det har också hänt mkt, mkt förändringar som jag är glad över. Hade inte vissa förändringar skett så hade jag nog inte mått så bra idag är jag rädd. Tur man gör sina val och vågar byta vägar nu och då. Man ångrar aldrig det man gör, bara det man inte gör. Det är faktiskt ett ordspråk som allt som oftast stämmer.

Ha en fin tisdagkväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0