2 snälla killar

Blev visst ett pass afromix  i morse istället för stepmix. Tydligen har Selmas spa danstema i helgen och därav ändringen. Haha, jag som inte alls är bra på att dansa försökte hänga med så gott jag kunde. Det var roligt iaf:) Kul att shejka loss lite och göra nåt man inte brukar. Kanske går på stepmix imorrnkväll istället. Eller också kommer jag pyssla på i stugan. Den som lever får se.

Nu har jag varit hos min goa klasskompis Mia och bytt ansiktsmassage. Blev även en trevlig pratstund med te, lussebulle, pepparkakor och clementin - Mums! Hon och Emelie skulle gå och se på ett luciatåg vid torget nu kvart över 4 men jag orkar inte pallra mig dit eftersom jag nyss kommit hem till min stuga.

På vägen hem från Mia stannade till jag på Ica för att höra om de hade några banankartonger som jag kunde få. Behöver kartonger till alla mina prylar här i stugan nämligen. Ska ju ta hem precis alla mina saker på fredag och då behöver man en del för att packa ihop allt i. Ica hade inte möjlighet att ge mig några men jag hade bättre lycka på Coop. Lyckades få åt mig 4 st kartonger där.

Sen kom den lilla problematiken. Att kunna få hem alla fyra kartonger tillsammans med min cykel. Snacka om avancerat. Men jag såg det mest som en härlig utmaning trots allt. Nån annan hade säkert blivit galen och ringt en taxi direkt när det trots allt handlar om att gå med alltsammans i kanske 1,5 km men inte jag inte. Jag hade ingen brådska utan gick rätt sakta med alltsammans. Gällde att hålla tungan rätt i mun.

Jag stannade till efter halva vägen för att ändra lite plats på kartongerna. Just då kom två killar promenerandes och frågade vars jag skulle med kartongerna. Statoil blev mitt svar och vips kunde de tydligen ta kartongerna till Statoil eftersom de ändå skulle åt det hållet. Värste snällt! Jag tackade de så mycket och så kunde jag cykla iväg bara sådär tydligen. Det var inga problem alls menade de. De kommer  garanterat att få många julklappar i år och det sa jag till de också innan jag for iväg. Tänk vad snälla människor det finns här i världen!:)

Nu ska jag gå upp till Statoil och hämta kartongerna. Sen ska jag bygga ihop nån middag för nu börjar visst magen klaga på matbrist. Ha de fint!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Saknar dig!

2010-12-12 @ 17:08:48
URL: http://ylvwes.blogspot.com
Postat av: Din vän Sandra

Åh, men så underbart med så fina personer som hjälper en! Såna guldklimpar är det ont om ibland känns det som.. Du är bra! puss

2010-12-12 @ 19:18:50
URL: http://sandraedinfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0