Tillbaka i de värmländska skogarna

Sitter just nu på Karlstad tågstation och väntar på att mitt tåg ska gå till Sunne. Det är drygt en timma kvar. Jag har köpt en bärbar dator! Riktigt lyxigt känns det. Gick hur bra som helst att fördriva de tre timmarna i morse i Sthlm tack vare att jag hittade ett ellutag på ett café där jag kunde koppla in datorn. Min stationära datorn har jag lämnat kvar hemma i Norrland. Har köpt en 15,6", hp-dator med 500 gb minne och 4 gb ram-minne. Jag hoppas och tror att den ska duga

Känns konstigt att komma tillbaka till Sunne igen men det ska nog bli bra det här. Alltid lika tungt att åka hemifrån bara, att ta farväl av familj, vänner med mera. Det är nog något av de jobbigaste saker man kan göra. Tur det går fort iaf. Hoppas man kommer in i plugget rätt fort med och att det blir något lugnare detta sista år jämfört med det första året.  

Har praktik i hela 8 veckor under oktober och november och då ska jag vara i Norge! Det kommer bli en riktigt härlig utmaning. Jag håller tummarna för att jag ska trivas och lära mig mycket saker där. Kommer nog bli lite svårt att förstå norskan men jag hoppas jag vänjer mig allt eftersom. Blir erbjuden boende och mat på LIA-stället också så det är perfekt att slippa hålla på att leta efter sånt. Skönt att bo på plats också:) Enda jag måste fixa och boka är resan dit och hem.

Ute skiner solen iaf. Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att man är i Karlstad. Hur är det de brukar säga? I Karlstá skiner alltid solá. Ja, nånting sånt är det. Kul att höra lite värmländska igen iaf, var ett bra jäkla tag sen nu.

Annars har jag haft en väldigt bra sommar på alla sätt. Har gått en hel del pengar för mig på mobil, denna bärbara dator med en drulleförsäkring på två år och förstås en massa roliga nöjen. Några av de nöjen jag gjort är:

- Badat på Paradisbadet
- Kört go-cart
- Gått på fortet uppe i Umeå
- Bowlat
- Festat mer dessa sommarveckor än jag gjort på hela vintern
- Spelat minigolf
- Badat i hav och sjöar
- Spelat kubb och krocket
- Spelat tennis
- Spelat pingis
- Varit på Storsjöyran
- Varit på ulvön
- Åkt båt två gånger

Ja, det är säkert mer saker också men detta får räcka för tillfället.

Nej, nu ska jag fortsätta skriva ner lite i min nyinköpta kalender. Det är dags att planera upp min höst och vinter på bästa möjliga sätt:)

Ha de så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0