"Sunnemarten"

Var halvintressant på skolan idag. Skönt att vi fick sluta tidigare från "Drömstarten":) då hann jag gå en sväng på den s k "Sunne-marten" som är här. Förstår ni inte? Jo, det är alltså marknad här i Sunne idag (ja, kanske i hela Värmland förmodligen så säger man "marten" eller "märten" åt marknaden). Fan vad kul det är med dialekter alltså:D Hehe!

Nu ska jag strax ge mig iväg ut och springa i skogen (underbart väder ute!). Sen ska jag duscha och kolla på Idol med åtminstone två klasskompisar:) Blir lite go' dricka och snacks till också. Eventuellt ska vi laga mat och äta tillsammans  ckså men är inte säker på att vi kommer hinna det. Mina kompisar (Sandra & Sandra =) ) skulle nämligen på nå pass på Hälsokällan vid kvart över fem och kvart över 6 så vi får se om tiden blir lite knapp för mat. Nåja, umgås ska vi göra iaf så det ska bli väldigt trevligt:)

Var och kikade lite på marknaden nu nyss (packat med folk alltså!) och jag blev lite småsugen på att köpa nån väska men jag vet inte. De hade några stånd med "alla väskor 100 kr" så det lockade lite. Men jag får se. Har ju egentligen så att jag klarar mig men det hade ju inte gjort nåt om jag hade haft nån axelremsväska till som är rätt stor (har bara en axelremsväska som är rätt liten för tillfället). Vi får se om jag hinner ner en sväng efter att jag tränat. Tror marknaden stänger vid 5-6 lr nå sånt.

En lite halvunderlig sak är att marknaden bara är idag tydligen. Själv är man ju van vid att marknader brukar pågå över en hel helg men så är det inte här i Sunne tydligen. Hörde av min klasskompis Josefine idag (hon kommer för övrigt från Sunne) att de brukar ha nån sån här typ av marknad på våren också, trevligt:)

Ska nog ta och byta om nu så jag kommer mig iväg till skogen medan det är fint väder:) Ha en fortsatt härlig dag!

Kommentarer
Postat av: jenny

Hej!

Ja men verkligen...att kunna unna sig vila är väldigt viktigt tycker jag. Ja klassen är underbar :) Hur trivs du? Går det bra för dig? Är allt bra där du bor och så? :) hehe! Tack! Du med! kul att höra av dig :) hade så bra! kramar

2009-10-02 @ 15:27:57
URL: http://www.metrobloggen.se/viklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0