Stressfysiologin kommer lägligt

Känns som att börjar bli alldeles för mycket nu. Har mkt att göra i skolan. Jag måste göra detta:
- Massage (öva, öva och öva....sen göra dokumentationer om att ge och att få)
- Läsa massa sidor i "Ditt kompetenta barn"-boken och sen göra beteendevetenskapsuppgift
- Plugga in anatomin (kommer ta lååååång tid) och göra 30 frågor (varav 20 är ganska avancerade) som ska lämnas in
- Läsa på om huden och celler.
- Läsa ut boken "Lugn och beröring".
- ev. Läsa klart "Den självläkande människan" samt finslipa recensionen ang den boken
- Fixa LIA-platserna så jag har det klart om var jag ska vara och när osv.

Men anatomiuppgiften är jag iaf klar med. Det får jag bara lov att vara nu. Orkar inte lägga ner nån mer tid på det arbetet. Har gjort tillräckligt. Blir som tveksam nu ändå MEN det är fasen i mig klart. Ska lämna in det imorgon så jag inte kan ändra/hålla på med det nå mer. Typiskt mig att överarbeta uppgifter och hålla på. Det är klart, punkt slut.

Förutom dessa skolsaker så vill jag ha tid till att:

- Träna
- Sova
- Äta vettigt (försöka laga mat)
- Höra av nära och kära
- Tid till att bara slappa framför dator/tv lr vara ute i skogen och promenera
- Umgås med mina klasskompisar (spela "rockband" hos Marcus bl a)
- Städa/hålla ordning i min stuga
- Tänka ut när folk kan komma och hälsa på mig (när det passar bäst och så).

Frågan är HUR ska jag hinna allt!??


Imorrn ska vi börja med stressfysiologin och jag håller verkligen tummarna för att vi inte kommer att få nåt arbete lr uppgift nu i början. Känns som att man har nog att plugga redan. Greppar inget mer för tillfället.

En sak jag insett är att det är bäst för mig att plugga en sak i taget och inte hoppa en massa hit och dit mellan olika ämnen. Visst alla ämnen är ju förknippade till hälsa i botten men de är ju ändå väldigt olika varandra. Nu ska göra en lista på det jag ska göra ikväll.

Och ja, jag har säkerligen lätt för att stressa upp mig också men förhoppningsvis kan "stressfysiologin" hjälpa mig med att sluta upp med sådant. Jag längtar redan tills dess för jag vill verkligen inte vara som en "stressgalning" som jag känner mig nu.


Hejsvejs på er! Får se när jag orkar/har tid att blogga nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0