Massa pluggande framöver

Börjar bli alldeles för mkt för mitt huvud nu:S Så många olika ämnen och tre prov inom de närmsta tre veckorna. Fy tusan säger jag bara. Sen har jag två inlämningsuppgifter också. Men det blir väl rätt mkt nu eftersom vi har en massa LIA nästa år men HUR ska man hinna lära sig allting? Jag ska ha prov på cirkulationssystemet (anatomi) om ca två veckor och sen ska vi dessutom börja med nån gruppuppgift i anatomin nu på torsdag också:S. Och det kommer vi knappt få nån skoltid till alls utan det blir ännu en sak man måste göra på den lilla fritid man har. Tycker det är dåligt....som om det inte räcker att plugga in allt det där till provet och sen ska man behöva göra nåt grupparbete också. Dåligt. Allra helst när man ju en massa andra ämnen att behöva plugga på också.

Så mkt som kostar numera. Måste göra upp en liten budget så jag ser hur mkt pengar som kommer gå åt för mig den närmsta tiden. Gymkostnad och att gå till en profesionell massör lär väl tillsammans gå på 1500 kanske. Var ju sugen på att fara och se Winnerbäck också i Lila arenan plus åka hem i mitten på november. Fast nu är jag lite sugen på att stanna kvar här istället eftersom vi har prov direkt på måndagen efter långlovet. Lär ju bli svårt att plugga en massa hemma känns det som plus att det ju går på över 1000 spänn för mig att åka hem och tillbaka. Fick reda på idag också att jag inte kommer behöva åka till Sunne efter jul föränn den 10 januari. Vi skulle egentligen börja på torsdag den 7 jan men vi har tydligen eget arbete de första två dagarna därför får man arbeta var man vill, perfekt:)

Måste försöka krypa till sängs tidigt ikväll btw. Mitt huvud hänger inte med idag. Ska verkligen försöka komma upp tidigt imorrn så jag hinner plugga en massa.

En bra sak är att vädret är som det är ute iaf. Här i Sunne är det regnigt, blött och småkallt. Det känns bra tycker jag med tanke på att jag ändå måste plugga en massa. Man slipper åtminstone ha dåligt samvete då för att man inte just går ut nånting, alltid nåt. Är ju lix ingenting att gå ut till om ni förstår hur jag menar.

Nej, måste fortsätta kolla igenom mina små anatomisvar nu. Känns som att livet enbart kommer att bestå av plugg, plugg, plugg och ännu mera plugg för mig ett bra tag framöver men det är väl bara att bita ihop.

Min ström har börjat jävlas en hel del i min stuga föresten och typiskt nog är mina hyresvärdar bortresta men förhoppningsvis kommer de hem idag lr imorrn och då ska jag "haffa" de direkt så de förhoppningsvis kan fixa det. Inte så kul att ha småmörkt i min stuga när det börjar bli mörkare och mörkare ute.

Ska kila nu men ni får ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0