Färgpenne-katastrof i skolan

Äntligen ledig!:D Så himla underbart. Sen att man har en hel del att plugga och göra ändå är ju en annan femma men ändå så skönt att kunna göra det i den ordning man vill plus att kunna äta gott och sova ut också...verkligen inte fel!:) Känns grymt välbehövligt med helg nu!

Fick ett otroligt skönt besked idag av vår "klassiska-massage-lärare" Johan och det var att vi inte kommer att ha nån tenta på allt det vi gjort nu. Det "enda" (lr ja enda och enda men) vi ska göra är att svara på typ 30 instuderingsfrågor och lämna in det skriftligt. Man kan göra det ensam eller i grupp, suveränt! Sen måste man ju dock såklart kunna allt ändå men det känns skönt att inte ha nån tenta iaf så man verkligen kan läsa igenom allt och försöka fatta i lugn och ro. Sen slipper man få den där stressen och ångesten man brukar få när man ska sitta och skriva en tenta lr prov. Gäller bara att man har lite självdisciplin så man lär in sig allt ändå (trots att vi inte har tenta lr nåt) men det ska nog kunna funka. Måste ju lära in den här grunden för att klara av kursen senare. Känns ju inte som nån omöjlighet att det skulle kunna dyka upp en tenta om allt senare så man måste ligga i och se till så man hänger med.

Idag på förmiddagen så gick min färgpenna sönder, haha:P Bläcket bara sprutade ut när jag skakade pennan (måste skaka mina färgpennor nu och då för att de ska funka) och bläcket sprutade ut över hela bordet. Taskigt att det for på Josefins egna anatomibok också:( som tur var gick det mesta av den blåa färgen att få bort iaf. Och Josefin verkade inte bli sur/ledsen heller så det var tur det iaf, fick bra dåligt samvete där ett tag. Fick lite färg i ansiktet med så det blev en hel del kalabalik vid vårt bord (på 5 pers) där ett tag mitt i genomgången av muskelns alla latinska namn och var de satt. Som om man inte hade nog svårt att hänga med att färglägga ändå samt försöka stava rätt på de latinska namnen också ska det dessutom hända en såndär grej - typiskt alltså! Men, men det är bara att skratta åt eländet.

Ska fixa nåt att äta nu.
Ska faktiskt försöka vara så duktig nu att jag t o m ska göra en lista på allt jag har att göra i helgen så jag inte glömmer eller missar något. Gäller att utnyttja tiden även då man är ledig känns det som. Så svårt att hinna med allt på vardagarna då man går i skolan hela dagen i princip.

Måste föresten säga att många av mina klasskompisar verkar vara riktigt snälla och roliga (om jag nu inte redan nämnt det) så det är toppen! :D

Hör säkerligen av mig senare, ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0