Prestationsångest

Prestationsångesten är på topp :(

Är helt lost i anatomin, hänger verkligen inte med så jag måste plugga som tusan för att ens fatta hälften känns det som. Alla olika termer och grejer, fasen har inte pluggat nån anatomi innan överhuvudtaget och nu ska man förstå massa ben, muskler plus massa konstiga termiologiska ord...sen hur allt hänger ihop etc...rätt så grundligt är det också känns det som. Är inte så lite svårt för mig:S Känns som att vi går igenom allting rätt fort också:S Vet inte om man ska fokusera på att lyssna, skriva eller stryka under i pärmen när läraren går igenom saker. Jag försöker göra allt typ men det går ju inte sådär superbra. Man får verkligen hoppas att man förstår mer om man får plugga och läsa igenom allt i lugn och ro. Borde fan i mig göra det i helgen alltså, känns verkligen som att det skulle behövas.

Gjorde taktil massage idag med Sandra i min klass och det gick helt åt skogen för mig att ge.
Kände mig stressad och ofokuserad:S Fick hjärnsläpp nån gång och glömde bort ordningen och en del detaljer. Fan också. Tycker synd om Sandra som behövde ta emot de:( Kan säkerligen ha lite att göra med att jag är så trött idag plus att jag var väldigt hungrig vid massagen men ändå riktigt jävla uselt:( Sen var det iofs typ 1 och en halv vecka sen jag gjorde en helkroppsmassage sist men ändå liksom. Kommer dröja länge innan jag blir en bra massör (om jag ens blir det nån gång?:S).

Får sen ångest över att jag inte priroriterat att diska på typ 3 dagar plus att jag sovit alldeles för lite. Helt jäkla död känner jag mig. Borde ringa nå vänner också men det har jag inte heller hunnit:(

Skulle verkligen vilja ha semester i en vecka nu...lr två kanske. Fan vad underbart det hade vart. Lr också skulle jag vilja ha fler timmar på varje dygn så man hinner med att göra allt man vill.

Ni får ursäkta mig negativa attityd för tillfället men jag känner mig bara allmänt depp. Ska slänga mig i duschen nu och lyssna på Kent. Sen borde jag väl läsa igenom det vi pratat om idag (känns tungt men man kan ju inte bli dummare av det iaf).

Måste köra igång nu så jag kommer i sängs nån gång. Jag behöver verkligen sova nu. Hoppas ni haft en bättre dag än jag, natti!

Kommentarer
Postat av: sophie

jag förstår dig så väl marika. men försök att vila i att det kommer att sitta, en vacker dag så sitter det bara där. om du vill ha nån att plugga tillsammans med så är det bara att höra av dig. vad var det jag läste i boken grupp psykologi? gruppen jobbar bättre tillsammans än den ensamma människan... eller nåt liknande. och det där med massagen: det blir så där tokigt ibland men vi är ju faktiskt under utbildning. det är ingen som kräver att vi ska kunna det här som ett rinnande vatten än. om sandra var någon "utomstående" skulle hon inte ha en aning om att du inte gjorde efter arbetsordningen, tror att hon tyckte det var väldigt behagligt endå :) hoppas du får en skön helg nu! och du, plugga bara om du känner för det. kramar/sophie

2009-10-08 @ 19:28:45
URL: http://hagelinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0