Höstregn :)

Har regnat hela dagen idag. Iaf från det att jag vaknade, vilket ju såklart inte var tidigt direkt men ändå. Eftersom det regnat hela dagen och regnar nu med så vistas jag inne. Har varit duktigt och äntligen gjort klar en hemtenta om taktil beröringsmassage plus att jag skrivit nästan tre sidor om eksem. Hemtentan är definitivt klar och jag tror nog att eksemfördjupningen är klar också (är bara så nojig och lär väl behöva läsa igenom den igen nån annan dag bara för att helt säkert vara nöjd).

Nu funderar jag på att fortsätta plugga genom att läsa boken "Den självläkande människan" av Susanna Edhin. Ska skriva bokrecension om den sen men det behöver bara vara 10 rader typ så det känns ganska lugnt. Vore skönt dock att göra bort det också. Har ju den taktila massagen som jag borde fortsätta öva på och nöta in också. Är långt ifrån säker på den.

Ikväll har jag inget planerat alls och det känns väldigt skönt. Kanske trotsar regnet och cyklar en sväng till affären sen. Vore trevligt att ha nåt gott att mumsa på sen nu när jag varit så duktig på att plugga idag:)

Har några klasskompisar som ska på bio ikväll och se "Flickan som lekte med elden". Jag fick också följa med men grejen är bara att jag redan har sett den filmen på bio. Såg den hemma i Övik förra helgen med min familj nämligen. Får se om man umgås med klasskompisarna senare, efter bion, istället. Annars är det ju inte dumt att bara vara själv en kväll och ta det lugnt med.

Känns vettigt att passa på att göra lite inomhussysslor när det ändå regnar ute.
Är faktiskt ganska mysigt när det regnar, iaf om man får vara inne:) Låter så mysigt när regnet slår mot taket. Det gillar jag. Sen blir det så frisk luft efter ett regn också - lovely!

Ikväll klockan 7 ska jag se "Hockeykväll", det kommer bli intressant och kul. Får se om man orkar kolla lite på "Postkodmiljonären" med. Annars är det väl inte så mkt vettigt på tv, iaf inte på gratiskanalerna som jag har. Hade man haft canal plus, viasat etc så hade det vart annat. På tal om hcokey så har väl Modo börjat spela mot SSK nu, borde kanske slå på radion. Jo, det ska jag banne mig göra och damma lite medans. Kan läsa boken senare.

Förut idag hade jag hemlängtan men nu känns det lite bättre. Saknar dock mina norrlandsvänner och min underbara familj plus pojkvän<3 Tur tiden går fort iaf:)

Nu ska jag fortsätta plugga:) Ha en fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0