Aldrig ledig

Har pluggat en del ikväll, bl a med Hanna. Det var mkt trevligt:) Känns dock som att det kommer ta ett tag innan man lär in allt man ska kunna:S Men det är väl bara att nöta på.

Nu ska jag läsa lite till på anatomin och sen ringa Sandra och sen Helena. Sen är det tänkt att jag ska försöka sova så jag kommer upp imorrn. Känns lite drygt att helgen är slut men snart är det ju en ny helg så det är bara att bita ihop.

Känns lite tufft att plugga igen med tanke på att man ju aldrig är ledig.
Känner att jag har svårt att slappna av när jag vet att det är saker jag borde/måste plugga. Men som tur är går jag ju iaf en riktigt bra utbildning så det är ju värt att kämpa (nöta in kunskaper) nu. Man kommer ju få tillbaka massor sedan när man väl får ett jobb och då är det ju värt det.

Saknar alla mina söta vänner som är utspridda på lite olika ställen i detta avlånga land. - Ni är bäst, hoppas ni vet det! :) <3

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! är väldigt intresserad av din utbildning och hoppas verkligen att du kan svara på detta :) hur är utbildningen? är den rolig, svår? går ni mycket i skolan? är det som du skrivit innan, heldagar 8.20-15.20? vad blir ni efter? jag vill gå denna utbildning men känner att jag behöver veta lite mer :) är dte många som bor i karlstad som pendlar? vore väääldigt tacksam om du kunde svara :) kram

2009-10-12 @ 16:18:21
Postat av: Marika

Vad superroligt att du läst och hittat min blogg:D Alltid kul med nya läsare och som hör av sig dessutom:):):). Wow, känner mig nästan hedrad, haha:)



Utbildningen verkar bra än så länge om än med ett lite väl högt tempo men så är den ju "bara" två år också (de flesta andra utbildningarna är ju typ 3 år så). Själv känner jag att anatomin är himla svår exempelvis men det är ju också mkt beroende på att jag har rätt svårt för att lära mig saker och sen för att jag inte läst nån anatomi alls innan. Massagen är också lite klurig, mkt att tänka på och sådär. Men det är väl bara att nöta så hoppas jag det ordnar sig med båda de delarna.



Vi går i skolan 8.20-15.20 med en timmes lunch (plus några småraster nu och då så det är inte så ansträngande). Oftast går vi mån-tor och sen har vi eget arbete på fredagar vilket känns mkt välbehövligt.



Efteråt kan man jobba på SPA exempelvis lr på nån träningsanläggning. Man kan också jobba inom företagshälsovården. Man kan starta eget företag också om man vill. Sen är det mer saker också men det kommer jag inte ihåg just nu:P Jag känner själv att jag vill vänta och se vad man blir mest intresserad av under utbildningens gång och sen kan man förhoppningsvis välja nåt (lr vidareutbilda sig) utifrån det. Det är en väldigt bred hälsoutbildning så den är bra om man inte riktigt vet exakt vad man vill hålla på med inom hälsa:)



Det är rätt många i vår klass som pendlar från Karlstad så de samåker. Är nästan hälften av klassen tror jag.



Hoppas du fick svar på dina frågor:) Vill du veta något mer är det bara att fråga på. Jag var själv osäker på denna utbildning innan jag började på den så jag känner igen många av dina funderingar. Det är skönt att ha nån att fråga:)



Ha de så bra vem du nu är:)

2009-10-12 @ 17:15:19
URL: http://hockeyrika.blogg.se/
Postat av: Ylva

Love. <3

2009-10-12 @ 19:20:56
URL: http://ypple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0