Jag blev överlycklig igår

Efter många om och men slutade det med att jag for och såg Winnerbäck i Lila igår med Marcus och det är jag mkt glad över. Lasse var nämligen fantastiskt bra:D Älskar verkligen många av hans låtar. Ska skriva lite om min smått kaotiska men roliga gårdag.

Hade sån oerhörd tur vid 13-tiden igår också för då annonserades det nämligen ut 2 ståplatsbiljetter till Winnerbäck för 200 kr styck! Jag ringde så fort jag såg annonsen (under en kortare rast) och lyckades få åt mig biljetterna till mig och Marcus. Helt otroligt...fick en jäkla adrenalinkick av hela det förloppet alltså:D Haha, jag vaknade som verkligen till liv. Vilket jag tror många av mina klasskompisar märkte, jag blev RIKTIGT GLAD nämligen. Från det att jag såg annonsen till det att jag ringt och blivit lovad att få köpa biljetterna:D Jag och Marcus hade nämligen gått i flera dagar och hoppats på att nån skulle lägga ut några ståplatsbiljetter till försäljnbing till billigt pris. De enda biljetterna som fanns kvar på ticnet var bara sittplats nämligen. Så när vi äntligen lyckades få oss ståplatsbiljetter till ett billigt pris blev jag helnöjd! Så mkt mer ös att ha ståplats ju...sen att man kunde få ner det till halva priset också är ju ännu bättre.

I och med detta blev det efter skolan snabba ryck.
Handla lite, ta ut pengar, hem och käka lite (samt dra ut några vägkartor över Karlstad på nätet vilket inte gick så bra då jag bara hittade dåliga kartor men) och sen hämta Josefins bil (hon var jättesnäll och lånade ut sin finbil till oss nämligen=) ). Sen upp till OKQ8 och tanka i lite bensin. Hehe, var en upplevelse faktiskt att tanka här i Sunne för första gången nånsin för min del. Jag upptäckte nämligen att det går mkt fortare att tanka här än uppe i Övik och Bjästa. De kanske har nyare och bättre pumpar här nere, måste ju vara nå sånt. Bensin sprutade verkligen i hur fort som helst vilket var asbra.

Jag körde sen in till Karlstad. Marcus har inget körkort så det var jag som fick köra hela vägen. Gick oväntat bra faktiskt så jag blev positivt överaskad över mig sj. Var ju som väldigt orolig innan över hur det skulle gå när jag inte kört på så länge o s v men det gick faktistk bra:D Enda var att vi inte lyckades hitta nån riktigt bra parkering inne i centrala Karlstad (då vi skulle stanna till där och köpa biljetterna av "blocketkillen"...alla parkeringsplatser var nämligen upptagna) men det löste sig ändå eftersom killen var snäll och kunde komma och möta oss. Perfekt! Sen råkade vi köra lite småfel nån gång där också när vi skulle fara mot Lila men det var ju inte hela världen då vi ju ändå lyckades komma till arenan i god tid innan konserten började:)

Winnerbäck-konserten var hur bra som helst. Saknade några äldre låtar men de nya låtarna är ju inte dumma de heller, bara det att man inte lyssnat lika mkt på de och därför inte kan texterna. En del äldre klassiker var dock med så som: "Dunkla rum", "Elden", "Hugger i sten" och "kom ihåg mig då" :) Mkt bra!

Somnade inte föränn 1 på natten ca. Konserten var väl slut nån gång 20 över 11 och sen tog det ju typ 50 min att köra hem också. Första snön kom ju hit till Sunne igår också så det var trevligt. Man fick dock ta det ännu lugnare med bilkörningen vilket gjorde att det tog sin tid att komma hem (plus att köra in till Karlstad tidigare) men det var det värt. Lite småseg är man väl idag men inte så farligt ändå.

Ska ta mig ut och jogga i mörkret nu tänkte jag. Blir en fullspäckad helg som kommer att bestå av:
1. Plugg, plugg och mera plugg
2. Träning
3. Städa

Har verkligen mkt plugg nu. Ha skrivit det förut men det tåls att skrivas igen. Så denna helg blir det framför allt fokus på att lära sig så mkt som bara möjligt. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0