Pizza, Area1 & jobb

Var ett tag sen nu men nu äntligen kommer jag med ett inlägg, varsågoda:)

Helgen har varit bra. Gick hur bra som helst att jobba natt hela helgen även om det förstås var slitigt som vanligt. Skönt var det iaf att det inte var just några dryga fyllon ute utan bara de "glada". Hur bra som helst. Har fått tämligen bra stängningstider i helgen också så nu vill jag verkligen itne höra några klagomål för då jäklar;P

Förutom att jobba i helgen har jag då bl a hunnit med att gå på en bilutställning tillsammans med Jimmi och Emma. Det var riktigt trevligt. Fanns en hel del grymma bilar måste jag säga. Efter att vi gått på utsällningen så tog vi oss en glass i hamnen. Min pojkvän var värst som vanligt och tog en riktigt "värsting" till glass, haha. Jo, den hette faktiskt så och var relativt stor. Efter det gick vi omkring på stan i det toppenhärliga vädret och pratade om allt möjligt. Blev dock mycket sommarprat och snack om kommande fredag då ju vi ska ut:) Det var härligt att vara ute och promenera en så fin dag som fredagen var. Sist men itne minst så for vi och köpte varsin pizza på Tre kronor och for sedan upp på Varvsberget och åt dem:) Hur fin utsikt som helst alltså. Det måste jag bara göra om nån gång. Idéen var för övrigt min pojkväns så det ska han ha cred för:) Efter det begav jag mig iväg för att jobba medans de andra skulle på bio. Detta var då alltså vad som hände på fredag för er som kanske inte hänger med:P

På lördag var det Area1 som gällde och Lazerdome (stavas det så?). De som spelade var jag, Jimmi, Stefan, Helena, Micke, Åsa, mamma, Ola, Nils och Betty. Vi körde två lag och det var riktigt jäkla roligt kan jag lova. Mitt lag (Jimmi, mamma, Ola, Stefan och jag) vann en gång och det andra laget vann den andra omgången. Vi körde alltså totalt två omgångar gånger 12 minuter för 110 spänn per person, det var lätt värt det:) Måste spela fler gånger alltså. När vi spelat klart for vi till "Målet" i Gullänget och åt middag. Jag tog bara nån sallad eftersom jag inte var så jättehungrig. Blev en snabb middag för min del eftersom jag än en gång var tvungen att fara in och jobba men det var trevligt ändå så länge det varade.

På söndag så sov jag typ bara hela dagen innan jag for och jobbade. Det kändes välbehövligt, fast jag kan erkänna att jag fick lite småångest när jag sedan klev upp och såg vilket fint väder jag missat ute:S Jaja, det får man väl ta igen nån annan gång. Söndagen ägnades alltså bara åt att sova och sedan jobba stängning.

Igår (måndag) så vette tusan vad jag gjorde.
Jag var ledig från jobbet iaf, vilket var skönt. Jag sov länge och sedan for jag hem till Västanå för att hälsa på. Det regnade ute så det kändes inte så jättekul men. Jag umgicks och pratade lite med Helena och lite senare på kvällen gick hon, jag och vår mor en promenad. Vi promenerade skogsrundan, den var lite lerig och blöt på vissa ställen så än så länge går det nog inte att jogga där men snart så. Efter promenaden spelade jag, mamma och Betty (ja, hade kommit hem för en gångs skull) ett för oss nytt spel som hette "Rödskägg". Det var roligt men lite småsvårt att komma ihåg vissa grejer. Tydligen var det iaf ett spel som morfar spelat när han var ung så det känns ju lite roligt att ta upp "hans spel" igen:) För övrigt så vann jag hela spelet efter många om och men trots att jag låg sist ett bra tag.:) På kvällen for jag hem hit till Jimmi för att sova här men det borde jag nog inte ha gjort med facit i hand men det är lätt att vara efterklok.

Sådär, nu har ni fått en liten update om vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna. Nu ska jag för övrigt fara iväg och klippa mig. Efter det ska jag in till stan och träffa Emma plus shoppa lite men jag kommer nog med ännu ett inlägg ikväll. Är för övrigt regningt väder och mulet idag med (liksom igår alltså), så denna dag passar bra för shopping:) Ha det bra  fram tills jag bloggar igen gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0