Därför har jag slutat med fotbollen

Sov länge idag. Sov riktigt tungt dessutom trots att jag la mig samtidigt som min pojkvän, d v s runt 12. Skumt är vad det är. Jaja, är vaken nu iaf och har väl varit det en och en halv timme dessutom. Är inte så väldans fint väder ute så därför har jag inte orkat pallra mig ut ännu. Är väl inte skitdåligt väder men inte jättebra heller. Ser ut att vara lite blåsigt och molnigt. Har käkat frukost och läst lite bloggar än så länge. Men snart ska jag nog ta mig ut och jogga lite hade jag tänkt.

Funderar på om man ska fara hem till Västanå sen och hälsa på lite.
Det hade vart riktigt trevligt. Vet ju att pappa är ledig iaf och mamma kommer väl hem runt 4-5-tiden som vanligt. Är verkligen svårt att hinna med allt man vill. Det är svårt att ta tag i vissa saker också, väldigt svårt. Tänker på saker som att städa, tvätta mm. Lätt hänt att man skjuter upp sådant.

Vet inte hur det blir med Värmland än heller. Har inte hört ett endaste dugg från utbildningen:S De borde ju skicka ut brev även om man nu inte skulle bli uttagen till nån sån där intervju. Det vore ju konstigt annars. Nåja, de hör nog av sig när som helst. Det måste de bara göra. Skulle jag bli kallad till en såndär intervju så ska ju den gå av stapeln i mitten på juni nån gång. Hoppas man får reda på det snart så man hinner fixa ledigt ifall man skulle jobba. Har inte en aning om hur det blir med huset och Jimmi och allt heller. Blir väl att man får fara själv dit i värsta fall men det vill inte jag. Pallar inte att ha ett SÅ långt distansförhållande. Det känns jättejobbigt. Bästa vore ju (som jag säkert skrivit här förut) om Jimmi skulle kunna/vilja följa med mig till Värmland och bo där.

Träffade föresten Sara (min fotbollsvän) igår på Max och det var trevligt. Var ju inte igår man träffade henne precis, långt ifrån! Hon ska börja jobba på Max som extraanställd tydligen, trevligt:) Carro, en klasskompis som jag gick i gymnasiet med har också börjat jobba där. Även hon som extraanställd. Alltid kul att jobba med folk där som man känner sen innan. Synd bara att de båda verkar ska jobba väldigt lite. Knappt nånting på hela juni:(

Jag och Sara snackade på lite om Max och om fotbollen. Tydligen verkar hon också ska sluta spela, precis som jag alltså. Anledningen till att jag slutar/har slutat med fotbollen är att jag kände mig less förra säsongen plus att jag tycker det är så svårt att passa in träningstider och matchdagar på helgerna när jag jobbar så pass olika som jag gör. Bara en sån sak som att jag jobbar varannan helg är ju lite avancerad för de helger jag väl är ledig vill jag ju verkligen hinna göra saker. Saker som att vara med kompisar, familj, festa, träna etc. Då kanske man inte alltid är så jättesugen på att ägna en hel lördag åt en bortamatch uppe i Remsle exempelvis. Visst att man kanske skulle kunna träna 3 ggr per månad lr nåt sånt men det känns också fel. Jag tycker att är man med så ska man kunna vara med nästan jämt och inte bara vara den som dyker upp nån gång vart 5:e år som gubben i lådan.

Ska fortsätta titta runt på nätet nu och snart pallra mig ut på joggingtur. Känns jobbigt redan men jag vet att jag kommer må bättre sen om jag bara tar tag i det. Hoppas ni får en fortsatt fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0