Grattis Norge!

Idag har jag sovit, jobbat en massa och sedan sett schlagerfestivalen. For hem till mamma och såg Eurovision direkt efter jobbet i princip eftersom Jimmi gatt gå och lägga sig (han ska nämligen jobba redan 7 imorrnbitti trots att det ju är en söndag!). Tittade alltså på Eurovision tillsammans med min mor och Ola, trevligt att träffa de som alltid. Det var underhållande att se programmet även om jag bara hann se de typ 6-7 sista bidragen eftersom jag inte kom hem från jobbet föränn klockan var runt 22 (och därmed inte var hemma i Västanå föränn runt 22.40-nånting?). Kan därmed inte säga alltför mkt om vilka låtar som var bra lr dåliga men mina favoriter är/var (utifrån vad jag såg) Malta, Storbrittanien, Sverige, Norge och Azerbadjan (tror det var de som var det sista landet). Hon som sjöng för Storbrittanien hade en helt underbar röst måste jag säga. Hm, det kan säkert finnas fler bra låtar också men de minns jag inte just nu. Danmarks låt ska ha varit hyfsad också men den har jag inte hört just nåt på så det får man väl undersöka sen.

Ett stort grattis iaf till Norge som ju vann överlägset i år! Lite tråkigt att det blev så ospännande bara men ändå kul för Norge förstås. Den norske gutten som sjöng plus spelade var ju också skitsöt verkligen:D Sånt gillar vi:) Var så gulligt också när han på norska sa att alla norskar som var vakna kunde få möta upp han  på flygplatsen imorrn kl 11. Nåja, nästa år vill jag ändå ha lite mer spänning - tack! Sen får gärna en bra låt vinna ändå men visst tusan är det ändå lite roligare att se när det inte är avgjort på en gång i princip. I år visste man ju efter att 10 länder hade röstat att Norge skulle vinna i princip. Man såg ju mönstret direkt.

Tragiskt att det gick dåligt för Sverige i år igen trots att vi ju bytte changer och allt:S Malena var ju dessutom jätteduktig ikväll:( Värdelöst. Helskumt är det alltså, vad ska man skicka egentligen som ska gå hem i Europa? Var ju minst tio länder som jag tycker hade mkt sämre låtar än oss och ändå så kom de före oss. Dåligt är vad det är. Men, men det blir väl så när folk som röstar massa ggr inte har nån smak alls. Sen är ju smaken som baken också, delad. Det är ju så.

Slänger in ett You-tube-klipp på Storbrittaniens schlagerlåt (eftersom jag antar att ni alla redan sett/hört en massa från det härliga vinnarbidraget). Det här är en låt som jag tycker är hur vacker som helst. Den här låten stämmer rätt bra in på mitt eget liv också för tillfället (min ovissa men ändå förhoppningsfulla kommande höst som ev. kommer ske pluggandes nere i Värmland!?). Önskar jag kunde sjunga som henne..
..



Ska snart sova men inte riktigt än. Blir jobb imorrn 11.30-21.00. Blir ett riktigt långpass på 9 timmar alltså (med rasten borträknad) men det ska jag greja. Har tagit på mig att jobba ett kortpass på måndag också men måndagar brukar ju vara lugna (helst jämfört med helgen) så det ska nog gå fint. Ska dona vidare här nu. Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0