Suktar efter mer

Har vart ute och gått nu. Blev väl en 4-5 km skulle jag tro. Det var riktigt skönt att få komma ut i solskenet än fast det var lite småblåsigt. Är dock lite less över en sak för tillfället:( Jag och min pojkvän hade nämligen planerat att åka på Sollefteås Crousing (stavas det så?) som vi ju trodde var nästa helg då jag ju är ledig. Helt perfekt tänkte vi. Men så insåg vi att det inte är föränns ändå nästa helg vilket innebär att crousingen går av stapeln en helg som jag jobbar natt:( Fan också, är så himla typiskt. Kan iofs försöka byta bort pass som jag har då men då blir det mindre lön i stället vilket inte heller är sådär superkul:S Får ta och tänka över hur man ska göra med det där.

Är jätteglad över att jag faktiskt har ett jobb och ändå har så pass många timmar som jag har i veckan. Det är jag förstås väldigt tacksam över. Kan ändå inte låta bli att sukta efter att vilja ha det bättre. Skulle så gärna vilja ha ett "standard 7-16 jobb" och få vara ledig VARENDA helg. Helger är ändå det bästa med hela veckan och då vill man inte jobba utan vara ledig. Då vill man ha tid till att umgås med alla nära, festa och hitta på andra roliga saker. Det roligaste är ändå att vara ledig när alla andra är ledig. Dessutom brukar alla bra tv-program visas på helgdagarna också. Finns ingenting att se mitt i veckan nu förtiden, förutom NHL-slutspelet som pågår just nu då. Visst man ska väl inte klaga då det är många som inte ens har ett jobb men jag kan ändå inte låta bli:S

Nu ska jag gå ner och vara social med min familj. Blir snart en promenad med min mor också, det ska bli skönt. Är så härligt att vara ute när solen skiner. Kommer kännas väldigt drygt att jobba dag i helgen om det här vädret kommer hålla i sig:S Den saken är säker. Nej, måste börja tänka positivt nu. Man mår bara dåligt av att tänka på allt negativt. Simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0