10 jobbtimmar till i veckan

Sov längre än vad jag tänkt idag, ovanligt lr inte. Nåja, är man man morgontrött så är man. Inte mkt att göra åt liksom, åtminstone inte såhär i efterhand. När jag väl lyckades vakna och verkligen komma upp ur sängen (blir ju inte riktigt lika effektivt om man sätter sig upp i sängen och sedan lägger sig ner igen om några sekunder av nån mystisk anledning;P) så begav jag mig hem mot Västanå direkt. Jag skulle nämligen hem och packa inför veckans fjällvistelse. Jag hann packa det allra mesta som tur var, vilket jag inte trodde innan, men skönt var det iaf. Behövde packa det mesta redan idag eftersom Ola skulle ta en hel del av den totala packningen. Han som ska åka upp lite tidigare och därmed också sitta och köra upp till fjällen helt ensam i sin bil har ju lite mera plats än vi andra som exempelvis ska sitta fyra st i en bil. Gäller att vara smart ibland. När vi sen också kommer bli 10 st totalt däruppe så kommer det bli en hel jäkla massa packning, men det ska nog gå bra iaf:)

Slängde till sist i mig lite mat i form av flingor med fil innan jag körde in till stan för att jobba mitt dagliga 5-timmarspass.
Hann byta om och stämpla in i god tid som tur var. Tycker det är riktigt skönt att komma till jobbet i god tid utan att behöva stressa ihjäl sig innan man börjar jobba och ändå kunna stämpla in i tid. Fick föresten reda på att 3 personer som jag känner mer lr mindre har sökt jobb och varit på anställningsintervju på Max. En tjej som jag spelat fotboll med i en massa år och en annan tjej som gick i samma klass som mig. Sist men inte minst så var det en kompis till min lillasyster som sökt jobb, henne känner jag inte lika bra som de andra dock. Låter kul tycker jag, vem som än blir anställd, för jag hoppas såklart att minst en av dessa tre blir anställd. Gärna allihopa, hehe:) Well, den som lever får se.

Innan jag började jobba beslutade jag mig för att fråga Johanna om det fanns nån möjlighet att jag kunde gå upp lite i timmar (just nu och sen ett par månader tillbaka har jag en tillsvidareanställning på 20 h/veckan).
Det visade sig komiskt nog att Johanna och Linnea (den assisterande chefen) redan planerat för det och på det kommande schemat för april så hade jag tydligenredan blivit preliminärt uppflyttad till 30 h/veckan. Tydligen så hade Linnea tänkt ringa mig igår och fråga om det men hon hann aldrig så det vart ju lite komiskt att jag så precis kom och frågade om det idag istället. Känner mig nöjd med att få fler timmar även om det säkert kommer kännas lite halvdrygt. Men hur som helst behöver jag ändå pengar till min bil och även till om jag förmodligen ska börja plugga snart igen.  Kommer verkligen behöva pengar om jag ska läsa ända nere i Värmland men just det återstår väl att se men något kommer det iaf att bli.

Efter jobbet stannade jag på Coop för att handla lite.
Hemköp vid Max stängde ju tyvärr igen i söndags så där kommer jag inte att kunna handla mer:( annars brukar jag allt som oftast handla där efter att jag jobbat ifall det är nåt som behövs. Hur som helst så handlade jag på Coop och fick ett tillfälligt medlemskort där på en gång när jag frågade. Behövde dock betala 100 kr för det i pant av nån anledning(?) men dessa pengar skulle jag få tillbaka om jag inte längre ville vara medlem. Hm, förstod inte riktigt allt vad medlemsskapet innebar men det går väl att läsa mera om det på nätet skulle jag tro. Kassörskan som hjälpte mig med det hade lite andra kunder i kön efter mig så därför kunde jag inte prata så jättemkt med henne heller. Men, men jag ska kolla upp om mera fakta vad gäller det där kortet så snart jag kan. Tydligen fanns det nåt annat kort man kunde ha där också. Hm, ska undersöka allt detta snarast.

Väl här hemma hos Jimmi har jag stekt blodpudding.
Lite som jag kunde äta för några timmar sen men även ett par skivor för att ha i matlådan till då jag jobbar imorrn. Imorrn jobbar jag nämligen 11-19 vilket är lite smådrygt, men bra pengar blir det iaf:) Annars har jag städat lite, betalat in min bilförsäkring (var ju sista dagen idag!) och sett "Mästarnas mästare". Det sistnämnda har jag inte sett klart än (svt play hackade så mkt i slutet av programmet) men nu när jag skrivit detta inlägg hoppas jag att slutet på programmet kommer flyta på felfritt. För nu måste ju banne mig programmet och svt play ha haft tid att ladda riktigt ordentligt, konstigt vore det annars.

En tråkig sak är att nåt verkar vara smågalet på min bil:(.
Detta eftersom den gå trögare ibland utan speciell anledning. Ska lämna in den hos Jimmis kompis Johnny som har en verkstad så att han kan undersöka vad som är fel. Måste byta hjullalger på bilen också, vem vet kanske det kan vara orsaken? Är inte så hemma på sånt där, därför är det bättre att låta andra mer kunniga personer fixa felet. Säkerligen kommer det kosta en slant men men det är väl sånt man får räkna med när man har bil. Blev föresten lite halvbesviken också sist jag tankade eftersom bilen ändå dragit 0,8 liter per mil. Trodde den skulle dra mindre faktikst även om inte 0,8 är så jättemkt heller. Kan iofs bero på att det är vinter också, bilar drar ju mindre på sommaren då det är vamt sägs det. Jaja, jag har ändå en relativt bensinsnål bil måste jag säga:) så man ska väl inte jämra sig alltför mkt.

Nu ska jag fortsätta se Mästarnas mästare, spänningen är olidlig - Malin lr Elof....vem kommer vinna!?;P
Det ska jag ta reda på nu och sedan blir det till att borsta tänderna och sova så jag orkar upp till jobbet imorrn. Önskar er alla en skön nattsömn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt med fjällen :) sola lite åt mig ;) ja, tyvärr så känns det jobbigt just nu. Men tur man får göra omtenta hur många gånger man villl dock på bestämda datum. tack :) hade så bra! kramar

2009-03-18 @ 15:34:22
Postat av: Linnsan

nej jag måste ringa får ta det i morgon eller ngt måste ha sommar jobb ju har chefen börjat med sommar schema?

2009-03-18 @ 15:46:30
URL: http://osterberglinn.blogg.se/
Postat av: Carro

Det är verkligen sant! Men jag tror också att det är viktigt att testa att jobba INNAN man sätter sig i skolbänken igen för att utbilda sig till sitt framtida yrke:) Det viktiga är nog inte vilket jobb man testar på utan ATT man har testat att jobba liksom:) För hur ska man annars veta vad arbetslivet är för någonting liksom.. Efter nola blir det jobb (om jag lyckas få något) och det blir inte plugg till hösten men kanske året efter det! Jag känner mig helt less på att plugga just nu och jag har ingen lust att hoppa på mågon utbildning för sakens skull och dra på sig en massa lån, då väntar jag hellre ett år eller så:)



Jaa jag hoppas att jag får jobbet på max, men det verkar vara många som sökt så jag lär ha en väldigt liten chans liksom:/ Jag vill bara ha ett jobb liksom, känner mig så rastlös och obetydlig som traskar runt på gymnasiet och hemma utan att tjäna ett öre liksom! Jag vill komma nånstans i livet och inte stå kvar på samma ställe liksom:)



Uppdatera mig gärna om hur det blir med utbildningen för dig! :) Så roligt att höra:) Sköt om dig tjejen!



2009-03-18 @ 16:09:30
URL: http://carro89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0