Drar till fjällen

Har faktiskt varit duktig idag måste jag säga trots att det bara blev 5 timmars sömn natten som var:)
 
1. Har jobbat 8 timmar (vilket är lika mycket som folk som har ett heltidsjobb också har jobbat) vilket är lika med bra gjort:D Var dock halvdrygt idag under middagen eftersom det först gick för sakta i köket och sedan gick för sakta för oss i kassan, typiskt att det aldrig skulle kunna tajmas så att båda delarna flyter på bra.

2. Fixade så att Malin (- Tack tjejen!) skrev ut ett jobbschema åt mig för april, har dock mindre timmar jämfört med mars konstigt nog. Detta alltså trots att jag på det kommande schemat står som 30-timmarsarbetare och inte 20 men, men. Blir desto mer tid till extrajobb lr förmodligen till att fundera/fixa med utbildningsansökningarna som ju ska vara inskickade senast den 16 april, oh my god!

2. Har packat klart allt inför fjällsresan som går av stapeln tidigt imorrnbitti. Målet är att vi (jag, Jimmi, Åsa och Micke) ska ge oss iväg här hemifrån i Åsas bil kl 9 vilket nog lär gå åt fanders eftersom jag inte somnat än:P men jag har mina skäl faktiskt...(vilket skäl kan ni läsa om på sista punkten)

3. Har tvättat håret inför kommande resa, så nu känner man sig fräsch igen efter de senaste dagarnas jobb.

4. Har fixat in alla schlagerlåtar på min mp3 nu så att jag kan lyssna på de i bilen imorrn till fjälls och förstås också under hela fjällsvistelsen med dessutom, wehey:)

5. Och sist men inte minst den stora anledningen till att jag suttit vaken såhär länge. Jag har lyckats skriva ihop mejl till utbildningarna i Uddevalla, Värmland, Sundsvall, Övik och Luleå. De två sistnämnda är universitetsutbildningar som jag inte är jätteintresserad av att läsa men man vet ju aldrig. Har alltså mejlat alla dessa och skrivit ner ett par frågor till varje. Bara att hoppas på att man får svar snart så man blir lite klokare:)

Nu måste jag fan ta nåt att äta annars kommer jag nog aldrig kunna sova (ja, jag vet att klockan redan är svinmkt med tanke på vilken tid jag ska kliva upp imorrn men nöden har ingen lag:P). Dessutom kan jag ju alltid sova i bilen till fjälls imorrn om inte annat, tar ju inte mindre än typ runt 6 timmar att åka upp så man har ju möjligheten liksom.

Just ja, kommer som ni kanske redan listat ut inte att kunna blogga nånting under min kommande fjällvistelse tyvärr. Men jag lovar att återkomma på tisdag nästa vecka då jag ju är hemma igen, blir antagligen nåt inlägg på kvällskvisten skulle jag tro.

För er nyfikna kan jag ju föresten avslöja vad jag kommer att ha för mig i fjälls. Jag kommer att:
- åka längdskidor
- pimpla
- åka och ev köra lite skoter
- åka slalom
- förmodligen basta
- sjunga singstar
- spela spel
- spela guitar hero
- se film
- äta onyttigt
- Umgås med mina nära och kära
- och säkert mkt, mkt mera! :)
Ser fram emot denna tripp väldigt mkt, känns som att det kommer att bli jättekul faktiskt:)

Oj, detta inlägg blev längre än vad jag trodde. Haha, så typiskt mig alltså. Men eftersom jag ju nu inte kommer att kunna blogga på ett tag framöver är det kanske lika bra:P

Men nu blir det till att äta lite snabbt och sen sova bums så jag orkar med att leva imorrn med:P Ni får ha det så jättebra medan jag är borta! Är det nåt speciellt så finns jag att nå på mobilen (mottagningen är dock lite sisådär ibland i den stuga vi ska bo i men utanför, när jag gör aktiviteter och sånt, är den bättre). En sista uppmaning till er innan jag skickar in detta inlägg:
- Var rädd om dig för det finns bara en som du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0