Jag kom in på Sunne-utbildningen!

Lika varmt idag som igår, helt vansinnigt men skönt. Kanske blir ett bad senare idag också...lr kanske inte, hm har inte bestämt mig än men det visar sig. Har iaf tagit det väldigt lugnt idag. Har varit ute och cyklat en sväng (och fotat lite) och sen har jag läst tidningen och skrivit sms till några vänner. Har varit en rätt trevlig dag än så länge, lite ensamt men det har gått rätt bra.

Och så kommer vi till huvudgrejen för denna dag. Idag äntligen fick jag nämligen besked från Sunne-utbildningen. Äntligen hade ett brev från brobygrafiska landat i vår postlåda. Och vet ni, jag kom in! Jag är alltså en av 30 som de valde ut av 70 möjliga personer. Och det har de då baserat på den personliga intervjun och brevet jag skrev tidigare. Inte på betyg lr nåt sånt utan enbart på personlighet och det känns enormt häftigt. De tyckte alltså att jag skulle få chansen att gå deras populära utbildning:) Känns väldigt kul men också väldigt spännande. Har en känsla av skräckblandad förtjusning inför hela grejen. Känns som att jag nästan måste tacka ja och gå utbildningen nu för det är ju tydligen det ödet verkar vilja att jag ska göra. Hade ödet inte velat det hade jag inte kommit in. Svårt att förklara men det är så jag känner. Har börjat tro på ödet mer och mer faktiskt. Tror inte det bestämmer allt men jag tror man ska ha respekt för det iaf.

Det jobbiga med hela utbildningsgrejen är förstås att jag troligen (till 99%) kommer att behöva flytta dit och vara där nere helt själv, 60 mil från familj, vänner och pojkvän! Det känns jobbigt och sorgligt. Man lär väl träffa nya människor där nere men det känns ändå jättejobbigt att behöva komma dit helt "ensam" först och inte känna en kotte:S Tänk om man inte skulle träffa nå trevligt folk då? Kul att gå där nere själv då, lilla ensamt det skulle bli.

Fortfarande vill jag att min pojkvän ska flytta med mig men jag har fått en stark känsla av att det inte kommer att kunna bli så:( Det är bara att hoppas på att jag är stark nog för att våga/orka ta det här stora steget som det ju faktiskt är för mig, för jag tror jag kommer ångra mig annars. Man lever ju faktiskt bara en gång så varför inte våga satsa lite och se sig om.

Har inte fått nån bostad lr nåt där nere heller, det måste jag ringa om i morgon och kolla upp. Måste ju ha nånstans att bo. Utbildningen vill iaf ha ett svar om jag tänker gå deras utbildning lr inte inom en vecka ca. så det gäller att bestämma sig fort. Just nu känns det överlag som att jag verkligen borde tacka ja och gå utbildningen (vem vet om jag kommer in på utbildningen i Sundsvall efter jul?) även om det finns en feg/rädd känsla inom mig som säger motsatsen. Fan också, allt vore så mkt enklare om Jimmi kunde flytta med mig. Tusan också.

Nej, nu ska jag städa lite här lr kanske gå ut i solen igen. Det sistnämnda blir det nog. Städa kan man göra senare när solen gått ner. Take care!

Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis tjejen fasen va bra jobbat! Du får fundera noga innan du bestämmer dig och jag tror att du kommer komma fram till något klokt!

Jag är ledig i helgen, känns super skönt, särskilt med det här fina vädret! Du jobbar i helgen eller? Sköt om dig!

2009-06-25 @ 18:10:49
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Ylva

GRATTIS! Klart att du ska tacka ja, det kommer bli super :) Kram!!

2009-06-25 @ 20:53:52
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0