"Så vill stjärnorna, så vill gudarna"

Har vridit på dygnet ganska bra den här veckan känner jag men det är väl lika bra då jag ändå hade stängningen i måndags och tisdags. Sen var jag ju då ledig idag och igår men då ger det ändå inte så jättemkt att vrida tillbaka dygnet då jag ändå jobbar nattpass hela jäkla helgen. Lika bra att kroppen vänjer sig vid en och samma sak hela veckan istället för att hålla på att skifta.

Nåja, idag har jag haft en ganska så behaglig dag. Tidigare ikväll gick jag upp och hälsade på pappa och Marianne lite och meddelade de om att jag kommit in på utbildningen. Det var trevligt att prata lite med dem. De hade tänkt att vi kunde grilla imorrn men eftersom både jag och Betty jobbar så ska vi nog ta det nästa helg istället. Senare gav sig jag och mamma ut ännu en joggingrunda. Blev förstås "Skogsrundan" som vanligt, finns det nån bättre joggingsträcka? Nej, jag skulle inte tro det.

Efter joggingen blev det badning. Vi tre tappra (samma som igår) plus mor gav oss iväg till "Kärl" idag med trots att det ju är en bra bit. Men det var lätt värt att fara då vattnet är både varmt och ovanligt "rent" där. Man kan se ben och armar under vattnet utan problem alls. På vissa badplatser är vattnet som grummligare och då ser man inte ben och armar lika tydligt. Men den där badplatsen har alltså extremt klart vatten på det viset och det gillar jag. Känns som fräscht:) Mamma gillade också badplatsen mkt så det blir nog fler ggr vi kommer fara dit:)

Har såklart funderat en del på utbildningen idag med. Har pratat om det med mina nära om det också. Just nu känner jag nästan att jag måste tacka ja och ta chansen. Det finns ju trots allt en mening med att just jag har kommit in på utbildningen, det måste det ju banne mig finnas då det var så många som sökte och just JAG kom in. Stjärnorna och ödet vill tydligen att jag ska gå utbildningen eftersom jag kommit in. Man kan koppla min känsla angående detta till det Melodifestivalens Molly Sandén (visst hette hon väl så?) sjöng i sin låt: "Så vill stjärnorna, så vill gudarna. Högt här ovanför blev det bestämt...". Nåja, såg föresten på brevet efter att jag skrivit det förra inlägget att jag faktiskt har två veckor på mig att svara, inte en alltså som jag skrev här förut. Skönt då har man ännu en vecka på sig iaf:) Alltid nåt. Ni kära bloggläsare får jättegärna komma med förslag om hur ni tycker att jag borde göra. Carro och Ylva har redan gjort det så häng på de vet jag;)

Nu ska jag väl försöka bli lite trött så jag kan gå och lägga mig och sova. Min pojkvän sover på soffan redan, han är så trött eftersom han har jobbat massa upp i Ume hela veckan, stackar'n. Ska göra mig klar och sen få me han upp till den "rätta" sängen. I wish u all a good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0