Snälla dator funka!

Blir så less. Skulle bara flytta min dator från min mamma hem hit till Jimmis hus och sen bara jävlas det:( Datorn startar bara om sig:S Vet fan inte vad det beror på alltså. Hemma hos min mamma funkade den hur bra som helst tidigare ikväll men nu bara startar den om sig. Först startar den igång sig som den ska men när man sedan ska komma in på windows XP så blir skärmen blå med text en halv sekund och sedan startar datorn om sig. Man hinner få upp den klassiska windowsbilden i 10 sekunder ca innan den startar om sig. Det är förjävligt=( Min pojkvän som är mer kunnig på datorer än mig säger att jag kanske måste köpa en ny hårddisk. Men jag fattar ändå inte hur hårddisken helt plötsligt kan ha tvärgått sönder när den funkade så bra hemma:S Hur tusan går sånt till? Vi gav inte databurken några direkta stötar heller när vi flyttade den. Har kollat så att alla kablar och allting sitter som de ska också men nej, det vill bara inte funka. Har till och med blåst ur datorn från allt damm (var hur mkt som helst i den) men det gick inte efter det heller. Finns få saker som kan irritera mig så mkt som datorer (när de inte funkar som de ska d v s!). Fattar verkligen inte vad det är för fel på datorn!

Just nu installerar vi om Windows XP, är väl lika bra det. Kan ju inte bli värre än vad det är iaf. Verkar som att den hittade en del fel i C-hårddsiken nu också när den gick igenom hårddiskens innehåll. Tur jag har all musik och bilder etc på en annan hårddisk iaf. Förhoppningsvis ska väl allt det gå att rädda iaf om det nu blir så illa att jag måste köpa en helt ny hårddisk Men hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att datorn funkar som den ska nu när installationen är klar. Jag vill verkligen det. Det är fan i mig en av de värsta saker jag vet, när datorer jävlas alltså. Finns typ inget värre.

Datorer kan vara underbara så länge de fungerar...när de inte fungerar som de ska är de ett rent helvete!

Har ni bloggläsare några tips på vad det kan vara för fel på datorn lr vad man kan hitta på att göra för att den ska fungera så kommentera gärna. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få:) Tack på förhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0