Måste ta tillvara sommaren

Blev ett riktigt härligt dopp igår tillslut. Jag och Helena tog den nya gummiflotten (som mamma varit snäll och köpt och överraskat oss med häromdagen) och åkte ut på ån ända bort till vindskyttet. Snacka om härlig känsla att glida iväg i den på vattnet:) Alldeles vindstila var det också i princip, verkligen rena rama naturupplevelsen. Sen när vi kom bort till vindskyddet så var det hur varmt som helst i vattnet. Jättehärligt! Det måste lätt göras om.

Sista delen på kvällen och natten igår avslutades på jobbet. Var mkt folk hela tiden men aldrig sådär supermkt nån gång. Blev ändå jävligt trött i huvudet av allt folk. Var typ en enda lång krogrusch (mer lr mindre) från kl 22 och fram till 3 kan man säga. Tur vi var många som jobbade iaf, det behövdes! Tror vi säkert var en 10 st. Jobbigt var det men tillslut blev kl 3 och det värsta var över. Då var det bara stängningen kvar men eftersom vi var 4 st som stängde så gick det relativt fort. Hoppas vi är lika många som jobbar i natt igen men det borde vi vara.

Var svintrött imorse men tillslut lyckades min pojkvän få upp mig runt halv 1 och det ska ha cred för, mkt bra! Vill ju verkligen inte sova bort hela den här dagen då det är så underbart fint väder ute:) Tänker ta med min pojkvän hemöver och bada lite tänkte jag. Är ju så himla varmt. Inte ens jag ville ha täcke på mig i morse när jag halvsov och det säger en hel del då jag alltid brukar vilja ha täcke på mig, men det var helt enkelt för varmt för till och med mig.

Vill gärna ta mig in till hamnfesten lite senare ikväll också:) Vill åka karusell, hehe. Det hade vart jäkligt skoj. Jag är barnsligt förtjust i karuseller:D Måste ju ta och försöka träffa Maria där också. Mamma smsade igår och frågade om vi ville gå på en hembyggdsteater uppe i Bredbyn idag med. Den börjar tydligen kl 17. Det hade ju vart kul men frågan är bara om man hinner. Är svårt när man vill hinna med mkt på en dag. Börjar ju jobba 21 ikväll igen så man har inte sådär överdrivet mkt tid ändå.

Träffade chefen Linnéa igår på Max och sa att jag nog inte kommer att kunna jobba så mkt till hösten eftersom jag kommit in på en utbildning och det lät inte som att hon blev sur lr nåt sånt, skönt. Ska prata mer med hon på måndag (då jag dessutom måste på ett jobbmöte kl 13)  om det men det lät inte som att det skulle bli några större problem. Tur det, har ju som vart lite orolig.

Nu ska jag smörja in mig i solskyddskräm och sen dra med mig min pojkvän hemåt. Sommaren är här på riktigt och det gäller att ta vara på det.) Hoppas ni får en skön dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0