Drömmen visste att brevet inte skulle komma

Jag drömde nu på morgonen, alldeles innan jag äntligen klev upp ur sängen, att jag gått ut till postlådan för att kolla efter brevet från KY-utbildningen men att det inte kommit. Och vet ni en sak? I verkligheten någon kvart senare hände precis samma sak. Inget brev hade kommit med andra ord och jag tvingas vackert vänta ytterliggare minst ett dygn på besked. Spännande är vad det är men jobbigt också. Vill ju veta nu.

Min pojkvän har åkt upp till Umeå för att jobba och där kommer han tydligen vara hela veckan eftersom det blir så långt att åka fram och tillbaka annars. Får se om han kommer hem antingen på torsdag lr fredagkväll beroende på hur länge han måste jobba. Medan han är där uppe kommer jag vara här hemma hos mor och umgås med min kära familj, förutom när jag jobbar då.

Börjar jobba kl 16 idag och har stängning, jobbigt. Men tur det är måndag iaf, bästa (lugnaste) dagen. Det brukar iaf vara så sen kan man ju aldrig veta säkert men jag hoppas på det bästa.

Spöregnar ute gör det nu också. Och då menar jag verkligen att det SPÖREGNAR. Hoppas det åtminstone blir fint på onsdag igen för då är jag ledig. Är även ledig på torsdag och sen jobbar jag natt(stängning) hela helgen.

Är så fundersam på hur jag ska göra med Sunne-utbildningen om jag nu skulle komma in d v s. Vill ju gå där på ett vis men samtidigt känns det SÅ jobbigt att flytta dit helt själv. Är ju inte bara runt hörnet om man säger så, närmare bestämt rör det sig om 60 jäkla mil. Spännande är det väl visserligen men samtidigt är jag rädd för att det kan komma att bli ensamt:( Bästa hade ju vart om Jimmi kunnat flytta med men det verkar inte finnas nå jobb i hans branch där nere. Fan, skulle nästan vilja att han tog jobb på Max där nere lr nåt bara så att han skulle kunna följa med.
 
Vem vet om jag ens är redo för att plugga igen egentligen? Hur vet man det föränn man har börjat igen? Var ju SÅ skolless i slutet, dvs under gymnasiet, vad är det som säger att det inte kommer bli så nu med? Fast jag hoppas/tror att det blir annorlunda om man läser nåt man verkligen tycker är intressant. Det borde ju göra skillnad. Sen kommer jag ju ha praktik också (iaf om jag går i Sunne), kommer helt klart bli spännande och annorlunda.

Saknar föresten mina fina vänner Maria, Ylva och Sandra, var så längesen jag träffade dem:( Hoppas ni har det bra <3

Nej, ska ta och göra nån matlåda nu och sen gå upp och hälsa på pappa en sväng. Ni får ha det så bra ikväll!

Kommentarer
Postat av: Sandra

saknar dig med!

2009-07-03 @ 17:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0