Bostadsjakten

Långt tidigare idag, efter att jag fått reda på att jag var ledig från jobbet, så tog jag och ringde runt till en massa okända värmlänningar. Varför gjorde jag då det? Jo, mitt mål var att försöka hitta en lämplig bostad i Sunne.

Det började inte bra då den första jag ringde till, en man som skötte om alla studentrum, sa att det var fullt och att de dessutom hade hyfsade köer till alla studentrum med. Han rådde mig att kolla själv hos privata uthyrare och det gjorde jag också. Hade ju som inte så många andra alternativ heller så det var bara att försöka. Jag ringde runt en del och snacka om dialekt de har där nere alltså. Haha, jag gillar den som tusan såhär långt=D Till slut (efter en hel del telefonsamtal) fick jag iaf tag i den lämpligaste bostaden (känns det som iaf). Så var och hur kommer jag då att bo nu då? Spänningen är olidlig. Hehe, ni är allt lite nyfikna nu va inte sant;P Nej, jag ska sluta fåna mig och klämma fram med det istället.

Jag kommer att bo i en liten stuga:) Kommer att hyra en stuga som är på 30 kvadratmeter (1 stort rum och en toalett) och möblerad, praktiskt! Ville som helst ha nåt möblerat redan då det känns drygt att dra med sig massa möbler och dylikt dit ner då det är så pass långt mellan städerna. Sen att den är 30 på kvadratmeter är ju rätt mkt också har jag insett. Trodde inte det var så värst stort först men när jag mätte upp ytan här hemma så insåg jag att det var rätt stort faktiskt. Visserligen tar väl möblerna en hel del plats men ändå. Tror verkligen intre att jag kommer att behöva nåt större (åtminstone inte om jag bor där sj, vilket det tyvärr ser ut som att jag kommer tvingas göra för tillfället).
 
Sen fanns det en säng i stugan (två sängar som satts ihop så det blir som en dubbelsäng), en tv, ett köksbord med 5 stolar, en bäddsoffa, ett vardagsrums-bord kyl, frys, micro, spis, toa, dusch och t o m en liten tvättmaskin - perfekt!:) Känns jättebra att ha allt sånt som man kan tänkas behöva och att få ha det som "eget" också och sköta om det själv. Städa, tvätta kläder, laga mat, se tv - ja allting kommer jag ju kunna göra precis när jag vill på dygnet utan att jag stör nån lr liknande. Känns helmysigt att få bo i en liten stuga också. Är ju som van vid "Brödstugan" lr "Bröggstugan" som vi brukar säga, som är bredvid min pappas hus och den är verkligen mysig. Har ju sovit där för ett antal år sedan och det var verkligen gemytligt. Har känslan av att stugan jag hyr kan vara nåt liknande, möjligen att den kanske är lite större men annars ungefär samma.

Enda problemet är att jag måste fixa mobilt bredband till min stationära dator plus att jag ev måste försöka fixa/köpa nåt skrivbord till stugan(om det nu får plats d v s?). Är osäker på om det fanns något sådant nämligen eftersom det aldrig nämndes. Har inte heller kunnat se några bilder av stugan än men jag hoppas och tror den är bra nog. Den lät väldigt bra iaf. Stugan ligger 1,7 km från den skola jag ska gå på också vilket är ett väldigt nära avstånd. Lär ju ta med cykeln dit så man kan cykla emellan:)  

Var så tveksam till om jag skulle gå utbildningen för ett tag sedan men nu känner jag att jag måste ta chansen. Känner verkligen att kulan är i rullning nu.  Har postat svarsbrevet ikväll, det om att jag tackar ja till att gå utbildningen. Nu är det allt lr inget som gäller. Vet inte hur det kommer att gå men jag vet att det kommer bli jäkligt spännande iaf. Nu jäklar ska jag testa mina vingar! I värsta fall får man väl fly hem med svansen mellan benen då om det skulle vara så men så illa ska det väl ändå inte behöva bli. Jag tror/hoppas verkligen att det här är det rätta för mig, det känns som det. Nu jäklar ska jag våga vinna. Håll tummarna för mig att jag inte kommer att ångra det här beslutet för nu finns det ingen återvändo längre! Nu går "tåget" och jag har verkligen tagit det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0