Final i år igen för Småkronorna:D

Idag har jag haft en väldigt trevlig dag. Det är en dag som bestått av mestadels hockey så kan det då bli annat än bra? Svar nej;P

Först for jag och Jimmi hem till Bettys pojkvän Mange för att gratulera han på sin födelsedag.
Det var roligt att äntligen få se hur Manges lägenhet såg ut:) Det var en riktigt mysig och trivsam sådan. Vi bjöds på fika och smörgåstårta, en tårta som Betty och Mange själva hade gjort för övrigt. Tycker det var mkt imponerande faktiskt:)

Efter besöket hos Mange for jag, Jimmi, Helena, pappa och Stefan iväg och åt mat på Marco polo i Gullänget. Gott var det även fast jag inte direkt var så hungrig innan vi började äta p g a att jag blivit mätt av smörgåstårtan hos Mange. Detta trots att jag tog en jävligt liten bit(!):S Konstigt väre men jag antar att smörgåstårtor är mäktigare än vad man kan tro. Blev iaf att man åt fläskfilé och strips på Marco polo, helt okej alltså:) 

Efter restaurangbesöket bar det då av till Swedbank arena för att se Modo ta emot Färjestad. Pappa var snäll och bjöd oss 4 (Stefan hade annat att göra) på varsin sittplats, nice! Ännu roligare blev det när matchen var slut och Modo hade tagit en otroligt välbehövlig seger med 3-2, underbart! Nu är det klättring i tabellen som gäller för vi måste banne mig ta oss till slutspel alltså! Fan vad tråkigt det skulle bli annars alltså, fy tusan!

Efter Modomatchen for vi in på en bensinmack och spelade på Småkronornas match mot Slovakien. Alla fyra tippade att Sverige skulle vinna. Jag tippade 3-2, pappa 3-1, Helena 5-2 och Jimmi 4-2. Tyvärr var det alltså ingen som vann men oj så nära det var. Vi for hem till pappa och såg matchen som var RIKTIGT spännande. Slovakien ledde ju med både 1-0 och 2-1 men tillslut lyckades Sverige göra mål på några av alla sina vassa chanser och vann ju tillslut med 5-3! :D Attans bara att det inte var någons match-tippning som gick in, men men man kan inte få allt. Man får nöja sig med att Sverige faktiskt vann, det om nåt är ju ändå det viktigaste trots allt:D

Tänk nu är vi i final mot antingen Kanada (som förmodligen blir motståndare) lr Ryssland.
Kommer nog bli ruggigt spännande oavsett motstånd. Det enda som grämer mig jävligt mkt är att jag inte kommer att kunna se ett skit av finalmatchen:( Jag jobbar nämligen måndagnatt från 22-04.30, dvs just den natt då finalen spelas. Snacka om surt alltså:(, suck!

Nej, nu ska jag ta och göra mig klar för att sova. Jag börjar ju jobba redan kl 9 imorrn så därför måste jag se till att vara vaken senast halv 8 imorrn så jag hinner in till jobbet. Jag jobbar till 17 så det kommer nog bli rätt drygt men jag har ju fått vara ledig idag iaf så:P Efter jobbet imorrn ska jag fara hem till Ylva och hälsa på henne. Hon far ju tillbaka till London nu på måndag så det gäller att passa på att träffa henne innan dess. Det kommer bli trevligt:) Gonatt på er och sov så jättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0