Wake me up inside!

Gick varken bra för Modo lr det svenska handbollslandslaget idag, suck...dubbelsuck. Mycket har varit jobbig den här dagen för min del. Men det finns trots allt en del positiva grejer iaf och för att muntra upp mig själv framför allt så ska jag räkna upp lite positiva saker:

- Jag och min pojkvän gjorde en jättegod tacos:) Man blev proppmätt som vanligt, hehe:P
-  Har pratat ett antal minuter med Helena, funny:)
- Har ätit Marabou choklad ikväll vilket var lite onödigt men gott:P
- Har joggat idag, bra jobbat!


Det är de positiva saker jag kan sammanfatta för denna dag. Känns dock som att det finns minst dubbelt så många negativa saker men de tänker jag inte räkna upp. Mår bara dåligt av det:( Många saker är sk "spöken" i min hjärna men en del saker är faktiskt mer konkreta också om ni förstår hur jag menar.

Jag som skulle försöka vara positivt men hur bra går det när hela jag känns negativ just nu? Äh, vafan nu är jag negativ. Kanske inte så kul för er att läsa men jag orkar inte bry mig. Orkar ni inte läsa om mina bekymme ås kan ni sluta läsa här.
Ibland känns livet bara så himla tråkigt. Vad ska man hitta på liksom? Ibland känns det bara som att dagarna försvinner utan att man hinner göra ett skit:S (åtminstone inget av det man tycker är värt/roligt) och inte har man några roliga planer för framtiden att se fram emot heller. Fan. Men man har väl bara sig själv att skylla antar jag. T o m min pojkvän Jimmi har mer roliga saker inplanerade än jag:( (och han är inte den som brukar planera så mkt sånt där direkt), nästa helg ska han ner till Gävle på nån "spelhelg" och i februari ska han på nån "firmafest" nere i Åre. Det är absolut inte så att jag missunnar han det, inte på något sätt. Det var t o m jag som övertalade honom att åka ner till Gävle och anmäla sig. Grejen är bara den att jag känner att jag själv inte har nånting alls att se fram emot liksom:(...men sen har jag ju inte heller det mest positiva tankesättet idag heller.

Känns jäkligt drygt att jobba den här helgen också. Va fan, jag kan lika gärna fortsätta vara negativ när jag ändå börjat lr hur? Visst har jag varit ledig nu 3 dagar under den här veckan hittils men vad har jag fått ut av det egentligen? Ingenting i princip. Lite kanske men inte mkt. Det är tusan så mkt bättre att vara ledig under en helg då alla andra man känner också är ledig. Då känner man iaf att man "orkar" göra nåt och inte den där känslan av att man lika gärna kan "sova-bort-hela-dagen" eftersom man ändå bara själv är ensam och ledig typ.

Inte har jag orkat fundera nåt på vad jag vill utbilda mig till heller. Det skulle jag ta tag i under de här 3 lediga dagarna plus skriva klart CV:et och börjar söka jobb men inte tusan har det blivit nånting av de inte.
Suck. Suck på mig..

Men den största anledningen till att jag är deprimerad är en helt annan egentligen. Iaf är det så om jag känner mig själv rätt, vilket jag tror att jag gör. Tänker dock inte gå in på vad det handlar om utan det håller jag för mig själv. Men jobbigt är det iaf, det kan jag lova er.


Jag lever för kicken, spänningen och passionen men vart fan är den alltså?
Det enda man kan trösta sig med i ett sånt här tillfälle är musiken och en bok. Livet känns överhuvudtaget svårt just nu men det är väl så det ska vara också ibland. Önskar bara att...lr äh....det var inget....människor är som de är så det är väl ändå ingenting man kan göra nåt åt.

Nej, ska ta och dricka te nu och försöka göra nåt som muntrar upp mig själv, läsa bok exempelvis. Hoppas ni får en mysig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0